Szolgáltatók Jól vizsgázott a BKV mobiljegye

Jól vizsgázott a BKV mobiljegye

MTI/autopro.hu | 2019.07.09 08:48

Jól vizsgázott a BKV mobiljegye

Jelentős forgalmat generált a fővárosi közlekedési mobiljegy próbaalkalmazása, a mobilapplikáción keresztül váltható digitalizált jegyből több, mint 3200 darabot vásároltak az elmúlt egy hónapban, közölte a Nemzeti Mobilfizetési (NM) Zrt.

Hirdetés

A várakozásoknak megfelelően, zökkenőmentesen működik a 100E reptéri járatra váltható mobiljegy pilot projektje, amely a Fővárosi Integrált Viteldíjbeszedési Elektronikus Rendszer (FVR) első fázisaként 2019. június 3-án indult. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. között létrejött szolgáltatási szerződés alapján elindított, a 100E reptéri buszjáratra mobilapplikáción keresztül megváltható mobiljegyből az elmúlt egy hónapban 3598 darabot vásároltak az utasok, ez 3 238 200 forint forgalmat jelent.

Az alkalmazást június 3. és 23. között a Play Áruházból és a AppStore-ból 7630 alkalommal töltötték le, a legtöbben Magyarországról, de több mint 500 alkalommal az Egyesült Királyságból, valamint együttesen közel 600 alkalommal Németországól és az Egyesült Államokból történt installálás.

A reptéri járat után jöhet egész Budapest és a vidék

Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója a közleményben elmondta: a 100E buszjáraton bevezetett közlekedési mobiljegy pilot projektben a BKK-val együtt vizsgálják a mobilapplikációval történő jegyvásárlási igényeket annak érdekében, hogy a közeli jövőben elindulhasson a főváros teljes közösségi közlekedését lefedő új mobiljegyvásárlás. A Budapesten kialakított rendszer tapasztalatait felhasználva céljuk, hogy a közlekedési mobiljegyet vidéki városok közösségi közlekedési rendszerében is megvalósítsák - tette hozzá.

A MÁV is halad a korral

Az állami vasúttársaság a múlt héten jelentette be, hogy megváltoztatja a menetrendi információkat és jegyvásárlási lehetőséget is nyújtó alkalmazása nevét. A Vonatinfo hamarosan MÁV néven lesz elérhető a Google Play és az AppStore internetes áruházakban. A Vonatinfo mobilalkalmazás jelenleg a MÁV-Start legdinamikusabban fejlődő jegyértékesítési csatornája, az elmúlt egy évben közel 2,5 millió vásárlási tranzakció történt, összesen megközelítőleg 1,2 milliárd forint értékben.

A MÁV megváltoztatja a menetrendi információkat és jegyvásárlási lehetőséget is nyújtó alkalmazása nevét, a Vonatinfo hamarosan MÁV néven lesz elérhető a Google Play és az AppStore internetes áruházakban

Kiemelt Partnereink