Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így tarthatják meg fizikai munkavállalóikat a cégek
A vállalatoknak nemcsak a megfelelő munkaerő toborzása okoz nehézséget, de egyre több figyelmet kell fektetniük a már megszerzett munkavállalók megtartására is. A legújabb kutatásból kiderül, hogy a fizikai munkavállalók elégedettségét mivel lehet fenntartani, növelni.
A fizikai dolgozókat elsősorban teljesítményalapú juttatásokkal tudják megtartani a cégek - derül ki a BrandFizz Employer Branding Kft. felméréséből, melyben 967 kékgalléros munkavállalót kérdeztek meg tavaly és idén május között.
A teljesítmény elismerésére kulcsfontosságú
A kutatás szerint a fizikai dolgozóknak is ugyanannyira szükségük van munkájuk elismerésére, mint az irodai munkavállalónak. A megkérdezett munkavállalók 48, illetve 38 százaléka szerint a dolgozók felmondása elsősorban a teljesítményalapú bónusz, illetve a teljesítmény elismerésének hiányával magyarázható.
A válaszadók 37 százaléka vélekedett úgy, hogy a dolgozók kilépése a nem megfelelő fizetéssel, valamint a munka és magánélet egyensúlytalanságával áll összefüggésben. A dolgozók megtartása érdekében a fizetés mellett átlátható juttatási rendszerre is szükség van.
Csapatmunkáról van szó, a jó közeg meghatározó
A felmérésből kiderült, a kékgalléros munkatársaknak fontos, hogy milyen a csapat és milyen hangulatban telik a munkaidő. Ezeket a tényezőket csupán a stabil, biztonságos munkakörnyezet iránti igény és a fizetés előzi meg. A kutatás szerint a kékgallérosok legszívesebben nagyvállalatnál dolgoznak. Meghatározó számukra, hogy elégedettek legyenek a közvetlen felettes személyével, elérhetőségével, valamint a kihívással is.
A felmérésben vizsgálták azt is, hogy milyen csatornákat használnak tájékozódásra a kékgalléros álláskeresők. Az eredmények szerint 58 százalékuk ismerősökön, barátokon keresztül tájékozódik, közel 37 százalékuk megnézi a cég karrieroldalát álláskereséskor, hírlevéllel viszont csak 11 százalékuk érhető el.
Nyitókép: Pixabay