Szolgáltatók Havonta 10 ezer magyar fog új autóba ülni idén

Havonta 10 ezer magyar fog új autóba ülni idén

autopro.hu/Sz.F. | 2018.02.01 15:00

Havonta 10 ezer magyar fog új autóba ülni idén

Közzétette 2018-ra vonatkozó előrejelzését a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE), a szervezet szakemberei szerint egyre több járművet helyeznek forgalomba.

Hirdetés

Személyautók

A januári eredmények azt mutatják, hogy a piac meghaladja a tavalyi referencia hónap értékét, de nem éri el az előrejelzésből számított havi darabszámot. A magánvásárlók visszatérése folytatódik, immáron meghaladja a 40%-ot, miközben valószínűsíthető az is, hogy a céges vásárlások egy része (különösen az egy-három autós céges vásárlások) magánvásárlásnak tekinthetők.

Kishaszonjárművek

A kishaszon jármű piac visszaesése megállt és jelentős emelkedést mutatott, azonban az előrejelzés mögött van az első hónap végén. Továbbra is szükségesnek tartjuk és szorgalmazzuk a vegyeshasználatú kishaszon jármű kategória felélesztését. Ez a kategória nagymértékben támogatná a kis-, és középvállalatokat, ami a kormányzat deklarált célja is.

Nagyhaszonjárművek

A nagyhaszonjárműveknél folytatódik a piac szolid növekedése, ami nagymértékben függ a nagy szállítmányozók flotta beszerzéseitől, illetve a havi átadások alakulásától.

Autóbuszok

Az autóbusz piac igen kis mérete miatt tud jelentős havi eltéréseket mutatni, itt az a fontos, hogy éves szinten növekedést lássunk, mivel a buszpark nagyon öreg és így cserére szorul.

Motorkerékpárok

A piac továbbra is igen gyenge, és ezt erősti, hogy a téli hónapokban a szezonalitás a piac ellen dolgozik, de ezzel együtt is drámaian gyenge a forgalomba helyezés. Az MGE szerint létfontosságú lenne a robogó azonosítás megoldása, a regisztrációs adó kiigazítása a közlekedési céllal és nem hobbira szolgáló motorok esetében. Szükséges lenne a 125 ccm robogók „B” kategóriás jogosítvánnyal való vezethetőségével kapcsolatos procedúra könnyítése.

Közúti nehéz pótkocsik

2017-ben összességében 8,1%-kal nőtt a közúti nehézpótkocsi piac, az előző évhez viszonyítva. Jellemzően az ügyfélkör a régebbi járműparkját cserélte új eszközökre, a bővítés mellett néhány vállalkozás döntött csupán annak ellenére, hogy fuvarmegbízásokra továbbra is jelentős igény mutatkozik Európa szerte. Az új fuvareszköz bővítések elmaradásában szerepet játszott a fuvarozói profitabilitás csökkenése, mely mögött a megnövekedett munkaerő bérköltségek, a folyamatos sofőr hiány, és az európai szabályozók szigorodása (pihenőidő eltöltésének helye, tengelysúly mérés, stb.) is komoly tényezőnek minősül. 2017-ben az állami kamattámogatású hitelek kifutásával újra erőre kaptak a finanszírozók hitelkonstrukciói, melyek kedvező feltételek mellett állnak a fuvarozók rendelkezésére nagy volumenben.

Kiemelt Partnereink