Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezt várja a brexittől Brit Járműgyártók Szövetsége
Bőven volt téma a Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) tavalyi évet összefoglaló rendezvényén, melyen 2017-ről is szó esett.
Nem csoda, hogy a brexit körül forgott a Brit Járműgyártók és -kereskedők Szövetségének (Society of Motor Manufacturers and Traders) közelmúltbeli évértékelője, hiszen az ügy tavaly nyár óta szinte folyamatosan a közfigyelem fókuszában áll. Az SMMT rendezvényén szó esett a brit miniszterelnök, Theresa May január közepén tartott beszédéről is, amelyben a kormányfő tizenkét pontba szedte a kormány legfontosabb törekvéseit az unióból való kilépéssel kapcsolatban. A miniszterelnök akkor kijelentette, az Egyesült Királyság az EU-tagság megszűnése mellett a lehető legnagyobb kereskedelmi kedvezmények elérését szeretné kiharcolni, melyek bizonyos területeken akár meg is egyezhetnek a jelenleg még érvényben lévő megállapodásokkal.
Utóbbiak közé tartozhat a személy- és haszongépjárművek kereskedelme is. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, a brit döntéshozók kiemelt fontosságúnak tartják többek között a vámuniós tagság fenntartását, illetve az autóipari szabályozások biztonságát, kiszámíthatóságát és folytonosságát. Az SMMT szerint az európai autóipar közös érdeke az együttműködés, hiszen csak így őrizhető meg a globális versenyképesség.
Ami a brexit jövőjét illeti, az autóipari szervezet szerint a kormány március végén készülhet fel a kilépésről szóló 50. törvénycikkely aktiválására (ez indítaná el hivatalosan is az EU-ból való kilépést), így a közösség tagjaival még idén megkezdődhetnének a tárgyalások. Ezek várhatóan 2019-ig tartanának, ezt követően pedig egy jelenleg nem tisztázott átmeneti időszak veheti kezdetét.
Persze az eseményen nem csak a brexitről esett szó, a 2016-os év „hagyományos” értékelése is megtörtént. Az SMMT beszámolója szerint tavaly az elmúlt 17 év legjobbját teljesítette a brit autóipar, hiszen 8,8 százalékos növekedéssel 1,7 millió kocsit állított elő. A motorgyártás terén is hasonló, 7,5 százalékos volt a bővülés, összesen 2 millió 545 ezer darab készült a szigetországban. A regisztrált új autók száma is szépen alakult tavaly, az érték immár ötödik éve növekszik: 2,3 százalékos plusz után 2,69 milliót tett ki.
Regisztrált új autók száma az Egyesült Királyságban, 2016 - forrás: SMMT |
És hogy milyen hírekre számíthatunk a brit autóiparról idén? Egyrészt az SMMT az emissziós vizsgálatok folytatására számít, melynek három kulcsszava a kormány, a média és a nyilvánosság lehet. A Párizs után Londont is egyre inkább fenyegető komoly légszennyezettség nem csak az Egyesült Királyság problémája, így közös, EU-s fellépés sem zárható ki az ügyben. Az idei év trendjei természetesen a szigetországban is a hálózatba kapcsolt és az önvezető autók lehetnek, ezen belül is az adatbiztonság és az infrastuktúrafejlesztés kerülhet inkább a fókuszba.