Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az e-autókkal is meggyűlik a beszállítók baja
Az Automotive Logistics and Supply Chain Live 2021 rendezvényen a résztvevők arról beszéltek, hogyan hat az ellátási láncokra és a logisztikai szolgáltatókra a technológiai fejlődés és az elektromobilitás.
Eva Ames, a DSV globális logisztikai szolgáltató villamosítással és mobilitással foglalkozó kompetenciaközpontjának igazgatója a konferencián elmondta, hogy bár folyamatosan téma az elektromos autókkal kapcsolatban, hogy azoknak jóval kevesebb alkatrésszel rendelkeznek, mint a hagyományos hajtású autók, ettől még nem lesznek egyszerűbbek. Sőt, Ames egyenesen úgy fogalmazott, hogy soha nem voltak még ilyen bonyolult autók, mint ma – ugyanis a fizikai alkatrészek mellett a szoftverekre is gondolni kell.
Egy friss tanulmány szerint napjainkban egy új autó átlagosan 1400 félvezetőt tartalmaz. Ez azt jelenti, hogy egy fizikai alkatrészen akár milliónyi szoftver is lehet.
Ames szerint a fentiek kihívásokat az ellátási láncokkal foglalkozó szakembereknek be kell építeniük a terveikbe, de ezáltal közben lehetőségük nyílik az ellátási lánc újradefiniálására.
Előny a konnektivitás
Colin Dhillon, a kanadai APMA vezető technikusa szerint komoly lehetőség rejlik abban, hogy ennyire sok félvezető található egy autóban, illetve egyes alkatrészekben. Ez ugyanis lehetővé teszi a járművek összekapcsolását és az alkatrészek jobb követését.
Az intelligens alkatrészek teljesítményének pontosabb elemzése fontossá válhat a mobilitási minták változásával. Például az autonóm járművek városi környezetben való megosztott használatának nagyobb elterjedése azt jelentheti, hogy a cserealkatrészek nagyobb arányban fordulnak elő, mivel ezek a járművek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve – írja az Automotive Logistics.
Kihívást jelenthet a biztonság
Dhillon rámutatott, hogy ma egy átlagos prémium járműben több mint 100 ECU-s számítógép van, és nagy a nyomás az autóipari Ethernet használatára.
Gondoljunk csak a kiberbiztonságra és azokra a kihívásokra, amelyekkel az ellátási láncon keresztül szembe kell néznünk, valamint arra, hogy mennyire fontos az ellátási láncok kiberbiztonsága – fogalmazott.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!