Szolgáltatók Az e-autókkal is meggyűlik a beszállítók baja

Az e-autókkal is meggyűlik a beszállítók baja

autopro.hu/P.B. | 2021.10.27 10:19

Az e-autókkal is meggyűlik a beszállítók baja

Fotó: Pixabay

Az Automotive Logistics and Supply Chain Live 2021 rendezvényen a résztvevők arról beszéltek, hogyan hat az ellátási láncokra és a logisztikai szolgáltatókra a technológiai fejlődés és az elektromobilitás.

Hirdetés

Eva Ames, a DSV globális logisztikai szolgáltató villamosítással és mobilitással foglalkozó kompetenciaközpontjának igazgatója a konferencián elmondta, hogy bár folyamatosan téma az elektromos autókkal kapcsolatban, hogy azoknak jóval kevesebb alkatrésszel rendelkeznek, mint a hagyományos hajtású autók, ettől még nem lesznek egyszerűbbek. Sőt, Ames egyenesen úgy fogalmazott, hogy soha nem voltak még ilyen bonyolult autók, mint ma – ugyanis a fizikai alkatrészek mellett a szoftverekre is gondolni kell.

Egy friss tanulmány szerint napjainkban egy új autó átlagosan 1400 félvezetőt tartalmaz. Ez azt jelenti, hogy egy fizikai alkatrészen akár milliónyi szoftver is lehet.

Ames szerint a fentiek kihívásokat az ellátási láncokkal foglalkozó szakembereknek be kell építeniük a terveikbe, de ezáltal közben lehetőségük nyílik az ellátási lánc újradefiniálására.

Előny a konnektivitás

Colin Dhillon, a kanadai APMA vezető technikusa szerint komoly lehetőség rejlik abban, hogy ennyire sok félvezető található egy autóban, illetve egyes alkatrészekben. Ez ugyanis lehetővé teszi a járművek összekapcsolását és az alkatrészek jobb követését.

Az intelligens alkatrészek teljesítményének pontosabb elemzése fontossá válhat a mobilitási minták változásával. Például az autonóm járművek városi környezetben való megosztott használatának nagyobb elterjedése azt jelentheti, hogy a cserealkatrészek nagyobb arányban fordulnak elő, mivel ezek a járművek nagyobb igénybevételnek vannak kitéve – írja az Automotive Logistics.

Kihívást jelenthet a biztonság

Dhillon rámutatott, hogy ma egy átlagos prémium járműben több mint 100 ECU-s számítógép van, és nagy a nyomás az autóipari Ethernet használatára.

Gondoljunk csak a kiberbiztonságra és azokra a kihívásokra, amelyekkel az ellátási láncon keresztül szembe kell néznünk, valamint arra, hogy mennyire fontos az ellátási láncok kiberbiztonsága – fogalmazott.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink