Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Mol segítségével jöhet el a hidrogénes vasút kora
A Mol a francia Alstom vonatgyártóval egyetértési nyilatkozatot írt alá, ami szerint közösen fogják megvizsgálni a hidrogénest technológia alkalmazhatóságát a magyarországi vasúti közlekedésben.
A vasút már jelenleg is az egyik legkörnyezetbarátabb közlekedési módnak számít az Európai Unióban, a hidrogénes hajtás pedig lehetőséget nyújt kibocsátásának további csökkentésére. A technológia egyúttal támogathatja az EU 2050-es karbonsemlegességi törekvését, nem mellesleg illeszkedik Magyarország hivatalos hidrogénstratégiájához.
A Mol közel 150 ezer tonna hidrogént állít elő évente, ezáltal mára nagy tapasztalattal rendelkezik a gáz kezelésében és felhasználásában. A vállalat az Alstommal közösen fel fogja mérni a hidrogén vasúti alkalmazásának lehetőségeit, lefedve a szükséges infrastruktúra kiépítését is.
Páratlan tapasztalat
Míg a Mol a hidrogén előállításában és kezelésében, addig az Alstom a hidrogénhajtású vonatok fejlesztésében és gyártásában rendelkezik értékes tudással. A vállalat a megalkotója az első hidrogénes vonatnak, a Coradia iLintnek (kezdőkép).
Gáspár Balázs, az Alstom Magyarország vezérigazgatója a Mollal között megállapodás kapcsán elmondta: „Az Alstom bizonyította, hogy a hidrogénes vonatok költséghatékony és környezetbarát alternatív hajtástechnológiát képviselnek. Ezzel a megállapodással megkívánjuk osztani a hidrogén technológiai tapasztalatainkat, illetve segíteni akarunk Magyarországnak, hogy egy új fejezetet nyisson vasúti közlekedésében: a nettó zéró korszakát.”
A Nógrád megyei Mátranovákon vasúti forgóvázakat gyártó Alstom Coradia iLint vonatai 2018 óta Németországban és Ausztriában közlekednek, eddig több mint 200 ezer kilométert megtéve. Az 1000 kilométeres hatótávval rendelkező hidrogén üzemanyagcellás vonatok a hidrogént a fedélzetükön tárolják, míg az oxigént a levegőből nyerik. Működésük során nem keletkeznek káros anyagok, csak víz.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!