Szolgáltatók A Deutsche Post vezetője támogatja a széndioxid-adót

A Deutsche Post vezetője támogatja a széndioxid-adót

autopro.hu/Sz.K. | 2019.08.07 13:00

A Deutsche Post vezetője támogatja a széndioxid-adót

A német politika a széndioxid-kibocsátás megadóztatásán vitatkozik, amely drágábbá tenné az üzemanyagokat és a fűtőolajt, mivel az ország klímacéljai veszélyben vannak. A széndioxid-adót azonban váratlan oldalról támogatják.

Hirdetés

Egy német nagyvállalat igazgatója állt ki a széndioxid-adó mellett. – Európában, vagy pedig minden ipari országban széndioxid-adóra van szükség, amely hosszútávon kiszámítható – mondta Frank Appel, a Deutsche Post igazgatója. – Ekkor a fogyasztók és a vállalatok is alkalmazkodnak hozzá, és célzottan fektethetnek be olyan eszközökbe, amely korlátozza a széndioxid-termelést.

Az egyik legnagyobb európai logisztikai vállalat vezetőjeként nem gondolja, hogy a klímavédelem árt a gazdaságnak. – Zölden fogunk növekedni, de ennek menete nem lesz kisebb. A kisebb növekedésre akkor számíthatunk, ha az embereknek megtiltjuk, hogy bizonyos dolgokat megvásároljanak, vagy valahova elutazzanak.

A Bosch vezérigazgatója is nyitott arra, hogy fizessünk a széndioxidért

Volkmar Denner, az egyik legnagyobb autóipari beszállítónak, a Bosch-nak a vezérigazgatója is nyitottnak tűnik az üvegházhatású gázok megadóztatására.

– A technológiai szakértelem támogatja a széndioxid-adót, vagyis hogy meg lehessen adóztatni az üvegházhatású gázokat – hangsúlyozta, hozzátéve, hogy a széndioxid-árnövekedése nem vezethet klímasemlegességhez minden gazdasági szektorban. Ahhoz további eljárások lennének szükségesek, mint például az adókból beszedett pénz visszaforgatása a közlekedés megváltoztatásába.

A klímaváltozásra való tekintettel a német szövetségi környezetvédelmi miniszter, Svenja Schulze állt ki a széndioxid-adó mellett. Azt javasolta, hogy a benzint, a dízelt, a fűtőolajt és a földgázt először nagyobb adóval sújtsák, ami azt jelenti, hogy egy tonna belső égésű motorú autó által kibocsátott széndioxid után 35 eurót kellene fizetni, ami így jóval megnövelné az üzemanyagok árát. Az Európai Unió gazdasági érdekcsoportjai azonban elutasítják a széndioxid-adót.

A „gazdaság bölcsei” szót emelnek

A parlamenti vita háttere, hogy Németország mostanában saját és nemzetközi klímacélokat is elmulaszt. Szeptember második felében a szövetségi kormány bemutat egy csomagot, ami biztosítja, hogy 2030-ra az ország legalább 55%-kal kevesebb üvegházhatású gázt bocsásson ki, mint tette 1990-ben.

A „gazdaság bölcsei” azt javasolták a szövetségi kormánynak, hogy drágítsák a széndioxid-kibocsátást a fűtés és a közlekedés terén. A tanácsadók átmenetileg mind egy új, nemzeti emissziócsökkentési bankot, mind egy széndioxid-bankot lehetségesnek tartanak. Az államnak azonban vissza kellene adnia az ebből származó bevételeket a polgároknak.

A VDA nemzetközi megoldásokért kiált

A szakértői tanács javaslatainak elsődleges jóváhagyása a VMDA gépgyártók szövetségétől érkezett. – A benzin, a dízel és az áram árát klímára gyakorolt hatásuk alapján kell meghatározni – mondta Naemi Denz, a VDMA vezetőségi tagja. – Ezzel ténylegesen egy piacgazdasági és szektorokat átfogó kiindulási pontot kapunk, ami további klímabarát technológiákhoz vezethet, amelyek elengedhetetlenek a párizsi klímacélok eléréséhez.

Az Autóipari Szövetség (VDA) nemzetközi megoldást követel. – Szükséges lenne egy szektorokon átívelő, legalább az egész EU-t érintő kezdeti megoldásra – magyarázta Bernhard Mattes, elnök. – Ezzel a széndioxid-kibocsátást hatékonyan és tartósan lehetne csökkenteni.

„Ezzel nem védjük meg éghajlatunkat!”

– Németországban már létezik széndioxid-adó, amely egyébként jóval magasabb, mint amit a minap Franciaországban bejelentettek. Úgy hívják, légi közlekedési adó – mondta Carsten Spohr, a Lufthansa vezérigazgatója. Arra figyelmeztetett, hogy Európában minden ország saját, és helyileg különböző intézkedéseket tesz. – Mindez jelentős kitérő-hatást okoz a légitársaságoknak.

Franciaország kormányzatának bejelentése szerint 2020-tól környezetvédelmi adót vet ki a repülőjegyekre. – Konkurenciáink ma messze vannak, Törökországban, az Egyesült Arab Emirátusokban, vagy átrepülve az óceánt, az Egyesült Államokban. Nem számítanak fel repülés közben széndioxid-adót, így elszedik tőlünk az utasokat – folytatta Spohr. – Ezzel csak az európai légitársaságoknak és nemzetgazdaságoknak ártanak. Ezzel nem védjük meg éghajlatunkat.

Kiemelt Partnereink