Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Kövér megrendelés-állomány a Citroënnél
A tavalyi évhez képest harminchat százalékkal nőttek a hazai megrendelések a Citroënnél. A kereskedői hálózatot egyelőre nem bővítik, de a DS prémiummárkának külön szalonja lesz Budapesten is. A Citroën Magyarország PR-menedzsere, Kanalas Gergely szerint az SUV a következő évek favoritja, lehetőleg minél több elérhető extrával, vezetéstámogató automatikával.
– Milyen friss eladási adatokról számolhat be? Látszik elmozdulás a felsőbb kategóriák felé?
– 2018 első félévében 1863 darab Citroën gépkocsit értékesítettünk, ami 17 százalékos növekedést jelent a tavalyi év első félévéhez képest. A megrendelések száma ennél nagyobb mértékben, 36 százalékkal nőtt. Az eladásaink felét teszik ki a személygépkocsik. Legnépszerűbb személyautó modellünk a C3, amelyből az első félévben 384 fogyott. Folyik a paletta megújítása, ami jelenleg hiányzik a palettából, az egy nagyobb autó, mivel a C5 limuzinnak leállt a gyártása. Itt látszik, hogy mennyire változnak a fogyasztói trendek, mivel a szedán évek óta jelentős eséseket produkál Európában.
– Ezt teljes mértékben az SUV-ok töltik be?
– Nagyrészt igen, persze attól még globálisan marad kereslet a szedánra, de a Citroën egyértelműen az SUV-ok irányába mozdult el. Idén év végén, jövő év elején érkezik Magyarországra a C5 Aircross, ez a nagy szabadidő-autó fogja szándékaink szerint betölteni a szedánok kiesése okozta hiányt.
– A PSA-csoporton belül a széles termékkínálat miatt nincs állandóan kategória-versenytárs?
– A vállalatcsoport szerencsére ma már kevésbé gerjeszt belső konkurenciát önmagának. Néhány éve a vezetőség már tudatosan törekszik a márkák elkülönítésére, a PSA csoporton belül a Citroën pedig fiatalos, nonkomformista irányba halad. És ez nagyon jól bevált, a Citroën mai formavilágába egy konzervatív szedán ma már nem is illeszthető bele.
– A DS a PSA csoport prémiummárkája, ebből a kevéssé ismert autóból mennyit adtak el?
– A múlt évben negyvenet, ami nem számít rossz eredménynek. Véglegesen új, önálló márka indult el 2015-ben, amelynek a második generációs, új modelleit nem is lehet már a Citroën márkakereskedésekben forgalmazni. A legelső ilyen, nálunk is megjelenő modell a DS 7 Crossback SUV lesz valamikor a jövő év elején. A DS-nek világszerte külön értékésítési hálózata épül, ennek megfelelően nálunk is külön szalonban lesz elérhető. Franciaországban egyébként az autó eladása a prémium SUV-ok között az első helyen áll.
A DS7 Crossback, az új francia luxus SUV |
– Népszerű a zöld rendszám?
– Olyan óriási tülekedés nincs az elektromos autókért, ám mindenképpen említésre méltó, hogy a Citroën C Zero mellett nálunk kishaszongépjármű is van a kínálatban, a Berlingo. Ezt az autót azért szeretik, mert a dízel verzióval megegyező rakodókapacitású. Az elektromos járművekre igénybe vehető kormányzati támogatást mi még megfejeljük egy jelentős importőri támogatással is. Az elektromos kínálat egyébként az utóbbi években kevesebb hangsúlyt kapott a cégcsoportnál, inkább a meglévő modellek megújításán dolgozott a PSA. De jövő évtől elérhetőek lesznek már a frissen kifejlesztett plug-in hibrid hajtásláncra épülő modellek, elsőként a DS-nél, majd a csoport más márkáinál is. Illetve 2020-ra a piacon lesz a 100 százalékban elektromos meghajtású platform is főként alsó kategóriás és középméretű SUV-ok számára.
– Céges vásárlásnál mi a népszerű?
– A céges és magáncélra egyaránt kényelmes C4 Picasso megy, amelynek mostantól új neve van: C4 SpaceTourer. Emellett kisteher-kategóriában a flottaeladás zászlóshajói a Berlingo, a Jumpy és a Jumper. Utólagos felépítmények széles palettáját kínáljuk, így az ügyfeleink válláról ezt a terhet is levesszük.
A Citroën C4 Cactus |
– Mennyire érdeklődnek a vásárlók az innovatív technológiák iránt? Mint például vezetéstámogatás, hálózatba kapcsolás vagy navigáció.
– Ma már nem is lehet komolyan venni az olyan új autókat, amelyek ne kínálnák ezeket a funkciókat. A közepes és felsőbb kategóriákban az aktív vezetéstámogató rendszerekre, vagy például az automata vészfékező rendszerre van egyre nagyobb igény. Egyre népszerűbb a mobiltelefon autós használatát megkönnyítő Mirror Screen rendszer is. Azt látjuk, hogy most kezdenek igazán érdeklődni a vásárlók a biztonságot növelő technológiák iránt. A C3 vagy C3 Aircross akár tíz vezetéstámogató rendszerrel is megvehető. Például egy head-up display már a 4 millió forint körüli kezdő árú C3 Aircrossban is elérhető extra.
– Mi várható az árakban, begyűrűzött a forintgyengülés?
– Már begyűrűzött. Sokáig kivártunk, de július elején érkezett el a pillanat, hogy muszáj volt beavatkozni. A lépés egy két százalékos általános emelést hozott.
– A hazai márkakereskedési és szervizhálózat tekintetében elégedettek? Milyen fejlesztések vannak ezen a fronton?
– Mintegy 20 helyen vagyunk jelen az országban újautó értékesítési ponttal, és körülbelül 30 szerződött alkatrész-forgalmazóval dolgozunk. Mivel a Citroën mintegy 3 éve új márkastratégia mentén halad újfajta termékkommunikációval, a szalonok berendezése, dizájnja is új irányt vett. Itthon a győri kereskedés már az új imázs szerint működik. A kialakítással is a márkánkra jellemző kényelmet és a színességet szeretnénk közvetíteni. Ez persze nagy befektetést igényel a márkakereskedés részéről is, ezért időbe kerül, amíg minden helyünk megújul.