Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
2023 egyik legjelentősebb változása a gépjárműiparban!
2023 első negyedévében fontos változás következik be a járműiparban. A szabványváltozás ugyan elsőre német és angol nyelven lesz elérhető, de a QFD-nek is köszönhetően a magyar vállalatokhoz is hamar eljuthat az aktuális és hivatalos verzió.
Mi változik?
Mint azt sokan tudják, a német gépjárműipari cégek által általánosan használt, némelyik autógyár által kötelezően előírt folyamataudit követelményrendszer, a VDA 6.3 átdolgozásának, frissítésének folyamata a végéhez közeledik. Az új kiadás megjelentetését német és angol nyelven 2023 első negyedévére tervezi a VDA QMC, melyet hamarosan követnek az adott országok nyelvi fordításai, így a QFD Mérnöki Tanácsadó Iroda által készített fordítások is.
Az új kiadásban sok apró és néhány jelentős változás lesz. A teljesség igénye nélkül ezek a következők:
- A kötetből kikerül a gépjárműipari szolgáltatásokra alkalmazandó D kérdéseket tartalmazó fejezet. A logisztikai szolgáltatás auditja egy új VDA kötetben a 6.8-ban kerül szabályozásra.
- Fenti a ponttal összhangban, a P6-os fejezet értékeléséből kikerül a 7. részelem, a szállítás és anyagkezelés megítélésére szolgáló EU7-re vonatkozó százalékos értékelés.
- Az az elmúlt évek iparági trendjeinek megfelelően hangsúlyosabb szerepet kapnak a szoftverekkel kapcsolatos követelmények, a szoftver minőségbiztosítás (pl. ASPICE).
- A követelményeket harmonizálták az egyéb vonatkozó előírásokkal, mint például Az új alkatrészek készültségi szintjének biztosítása (RGA/MLA).
- Az új kötet ajánlást fogalmaz meg az auditok végrehajtási módjának kockázatelemzésen alapuló meghatározására, mely alapján a szervezet el tudja dönteni, hogy helyszíni, távoli (remote) esetleg hibrid auditot folytasson le.
- Kevesebb lesz az alkalmazandó kérdés, ezért változik a képességelemzés értékelése.
- A projektmenedzsment erőforrásaira vonatkozó P2.2 követelmény bekerült a különleges termék- és folyamatkockázatokkal kapcsolatos kérdések közé és csillag jelölést kapott, míg a projektek szériagyártásba való átadására vonatkozó követelményeknél a csillag a P4.8-ról átkerült a P6.1.1-es kérdéshez.
- Végül de nem utolsó sorban az auditorok termékekkel és gyártó folyamatokkal kapcsolatos kompetenciáira vonatkozó követelmények is változnak.
Hogyan érintik ezek a változások a gépjárműipar szereplőit?
Hasonlóan a korábbi kiadásokhoz, a VDA QMC, illetve a Minőségirányítási Tanács meghatározza az átállásra rendelkezésre álló időt. Ez a korábbi kiadásoknál másfél év, 18 hónap volt. Természetesen az egyes, a VDA 6.3 alkalmazását előíró vevők ennél rövidebb időtartamot is meghatározhatnak. Ahhoz, hogy a szervezetek az új kötet szerint tudják lefolytatni az auditokat, természetesen gondoskodniuk kell az auditorok megfelelő képzéséről, továbbképzéséről. A VDA QMC oktatók továbbképzése megkezdődött és év végéig befejeződik. Mire az új kötet megjelenik, minden országban megfelelő számú kompetens tréner fog rendelkezésre állni, hogy a gépjárműipari cégek auditorainak képzése, átképzése időben megtörténhessen.
Az alapképzés az eddig megszokottak szerint egy négy napos tanfolyamból és egy opcionális, bár egyes autógyártók által, a beszállítóktól kötelezően megkövetelt, ötödik napi vizsgából áll. Azok az auditorok pedig, akik már rendelkeznek VDA 6.3 folyamatauditori képzettséggel egy e-learning vagy online képzés keretében szerezhetik meg a frissítést.
Foglalja le helyét már most, legyen az elsők között, akik megszerzik az új képesítést! Részletes információkért a képzési folyamatról és vonatkozó képzéseinkről kattintson az alábbi linkre!
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!