Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sárga targoncákkal a zöld jövőért
A német Jungheinrich már harminc éve szolgáltat Magyarországon az intralogisztika területén. Bár a vállalat leginkább a sárga targoncáiról ismert, ennél szélesebb a szolgáltatási területe. Erről és a cég fenntartható jövőképéről is szó esett a vállalat biatorbágyi telephelyén tartott rendezvényen.
Elsőként a Jungheinrich Magyarország ügyvezető igazgatója, Horváth Zoltán köszöntette a sajtó képviselőit. Bár kezdésként rögtön leszögezte, hogy számokkal nem készült a mai előadásra, azért így is több érdekes adatot is közölt amellett, hogy röviden felvázolta a cég jövőképét – aminek középpontjában a fenntarthatóság áll.
A Jungheinrich az elmúlt években több komoly energetikai beruházás keretében korszerűsítette biatorbágyi telephelyét, emellett a cégnél nagyon büszkék az elektromos szervizautókra is. Egy hamarosan megvalósuló beszerzésnek hála a magyar Jungheinrich szervizautóinak tíz százaléka elektromos lesz – az első eVitók bemutatásakor az autopro.hu is jelen volt.
Ami a közeljövőt illeti, konszernszinten 2025-től már csak zöldenergiát szeretne használni a cég, 2030-ra a globális Jungheinrich szervizautóinak 75 százaléka elektromos lesz, 2040-től pedig karbonsemlegesen működik majd a vállalat.
A fenntarthatóság lehet sárga is
A közgondolkodásban a fenntarthatóság és a környezetvédelem színe a zöld, de a Jungheinrich szerint a sárga is alkalmas erre: 2011-ben mutatta be a vállalat az első lítium-ionos akkumulátorral felszerelt elektromos targoncáját. Magyarországon 2016-ban adták el az elsőt, ma viszont már a hazai piacon értékesített targoncák 45 százaléka is lítium-ionos.
A fenntarthatóságot szolgálja a Jungheinrich tevékenységének azon ága is, ami targoncák felújításával foglalkozik. A régi járművek is masszív szerkezetek, így némi optikai felújítás és az akkumulátor, valamint a hajtás korszerűsítése után még évekig megbízható, és immár környezetbarát targoncák lehetnek.
A vállalat az elektromos targoncák üzemeltetésében is segít a partnereinek, sőt, a szükséges infrastruktúra megtervezésében is az ügyfelei rendelkezésére áll.
Állandóság, mint vonzerő
A harmincadik évforduló kapcsán természetesen szó esett arról is, hogy a Jungheinrichnek bőven vannak olyan ügyfelei, akik már harminc éve partnerei a cégnek. Talán ennél is beszédesebb viszont, hogy a jelenleg kétszáz főnél is több embert alkalmazó vállalat dolgozóinak 19 százaléka több mint 15 éve a Jungheinrichnél dolgozik – néhányan 25 évnél is hosszabb ideje.
A cégnél az átlagos szolgálati idő nyolc év, vagyis nem beszélhetünk komoly fluktuációról. Horváth Zoltán pedig már közel 17 éve ügyvezető igazgató a Jungheinrich Magyarország élén, így az állandóságot ő maga is jól képviseli.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!