Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Közös digitalizációs projektet indít a Dow és a Siemens
A Dow és a Siemens közös projektjének célja a folyamatrendszerű gyártás további fejlesztése, digitalizációja. A cégek a Chicago városában található MxD digitális innovációkkal foglalkozó központban dolgoznak együtt egy közös hálózaton, melynek célja a szimulációk, a rendszermenedzsment és a karbantartás fejlesztése.
A folyamatrendszerű gyártással foglalkozó cégek élete nem könnyű a koronavírus-járvány árnyékában: a terület rendkívül szigorúan szabályozott, a kockázatok kerülésére törekednek a szereplők, és esetenként nagyon törékeny is ez az ökoszisztéma – ezek tükrében nem csoda, hogy a terület jócskán le van maradva a diszkrétgyártástól (azaz a darabalapú gyártástól).
A Siemens és a Dow egy új testbed-projektben a folyamatrendszerű gyártás felpörgetését tűzték ki célul a digitalizáció vívmányainak használatával. A cégek a chicago-iMxD digitális innovációkkal foglalkozó központban fejlesztik a szimulációkat, a rendszermenedzsmentet és a karbantartással kapcsolatos alkalmazásokat.
Ez az, ahogy az Ipar 4.0 kinéz a folyamatrendszerű gyáriparban – mondta a projektről Raj Batra, a Siemens USA digitális iparágakért felelős részlegének elnöke.
Sokan profitálhatnak ebből
Batra ezzel arra utalt, hogy amit a két vállalat fejleszt az MxD központban, az minden olyan iparág számára fontos és használható lesz, ami a folyamatrendszerű gyártásban érdekelt – így az élelmiszeripartól kezdve az olajiparon át a vegyiparig sok ágazat számára fontos a terület.
Ez az együttműködés az emberekről szól. Ez a technológia lehetővé teszi számunkra, hogy olyan szinten összekapcsoljuk a gyárak dolgozóit, mint még soha - mondta Billy Bardin, a Dow globális digitalizációs igazgatója.
A lényeg, hogy a különböző adatokhoz és szimulációkhoz távolról is hozzá lehessen férni, valamint továbbítani lehessen ezeket az információkat. Így a legkülönbözőbb gyárakban dolgozó emberek is profitálhatnak a fejlesztésekből – írja a Machine Design.
Nehezebb az előnyökhöz jutni
Bardin szerint a folyamatrendszerű gyártásban nehezebb az Ipar 4.0 olyan előnyeit kihasználni, ami a diszkrét, darabalapú gyártásban könnyen megy. Ennek fő oka, hogy utóbbi területen a hibák könnyebben javíthatók, míg a folyamatgyártásban egy hiba sokkal komolyabb, szélesebb körű problémával jár.
A teszt során számos adatot gyűjtenek és elemeznek, ezek segítenek abban, hogy tényleg folyamatosan működjenek a gyárak, és minden lehetséges problémát előre kiszűrjenek.