Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Így készül az AMG-motor
A Mercedes-AMG motorjai egyediek, mind kézzel készülnek. Különlegességük, hogy az első csavartól az utolsóig egy ember szereli össze őket. Magyarországon is beépítik, a CLA AMG és hamarosan a CLA AMG Shooting Brake 360 lóerős motorja kézi munka eredménye.
Egy motor, egy ember |
A nagyszériás termeléssel ellentétben a Daimler legerősebb motorjainak számító Mercedes-AMG erőforrások mind kézzel készülnek. Egy motorhoz csak egy ember nyúl, a hengerfejtől a szelepekig, a kábelek beszerelésétől az olajtartály feltöltéséig mindent egy ember csinál. Jutalma, hogy neve örökre rákerül az erőforrásra. Jelenleg mintegy ötvenen építik ezeket a különleges erőforrásokat.
A megszemélyesítés pillanata |
A magyar autókba is bekerülő kétliteres turbós erőforrás 360 lóerős, azzal 4,6 másodperc alatt gyorsul száz kilométer/órás sebességre az A 45 AMG és a CLA 45 AMG. A kissé nehezebb GLA 45 AMG-nek 4,8 másodpercre van szüksége. De ez csak a kezdet, a C-osztály kupéja a 6,3 literes V8-assal 4,3 másodperc alatt gyorsul, igaz 487 lóerő áll a sofőr rendelkezésére. A C 63 AMG Black Series változat 517 lóerejével 4,2 másodperces százas sprintre képes. A CLS 63 AMG 4Matic S-Model Coupé 5,5 literes, 585 lovas bitrurbó erőforrása 800 newtonméteres maximális forgatónyomatékával 3,6 másodperc alatt repíti a négyajtós kupét száz kilométer/órás sebességre. Ugyanezt a teljesítményt adja le az E 63 AMG S-Model négyajtós és kombi változatban is. A kétajtós SLK-ban dolgozó V8-as 421 lovas, 4,6 másodperc alatt gyorsul fel állóhelyzetből 100 kilométer/órára.
Az első magyar AMG-verzió |
Ennél is erősebb a legdrágább Mercedes-Benz, a G 65 AMG hatliteres, kétturbós V12-ese 612 lóerős, a nehéz kockát 5,3 másodperc alatt gyorsítja fel százas tempóra. A GL 63 AMG 5,5 literes biturbója 557 lovas, a kocsi 4,9 másodperc alatt van százon, az ML 63 AMG két tizeddel gyorsabb.
Így készül a V8-as 63 AMG motor Affalterbachban |
Aztán jönnek a nagyágyúk: az S 63 AMG Coupé 585 lovas V8-asa 3,9 másodperces gyorsulást tesz lehetővé, az S 65 AMG 630 lóerős V12-ese 4,3 másodpercest. Az SL 65 AMG sofőrjének négy másodperce van szüksége a boldogsághoz. A Párizsi Autószalonon mutatják be az SLS AMG szupersportkocsit leváltó Mercedes-AMG GT modellt, amelynek a hírek szerint nem 670 lóerős V12-es motorja lesz (ezt a teljesítményt már korábban elérték a mérnökök az SL 65 AMG Black Series modellben), hanem kisebb, négyliteres biturbó V8-ast használnak 510 lóerővel.
A Mercedes-AMG GT hangja |
Természetesen a fejlesztés csúcsát a versenyautók jelentik, a DTM és a különböző autósport küzdelmek mellett az AMG szállítja a Pagani Zonda és a Pagani Huayra V12-esét és az Aston Martin V8-asait is. Az AMG adja a világ leggyorsabb elektromos autóját, az SLS AMG Electric Drive 740 lovas, nyomatéka 1000 Nm és 3,9 másodperc alatt gyorsul fel 60 mérföld/órás sebességre.
Ősszel érkezik a nagy dobás, a Mercedes-AMG GT |