Gyártósor Hibrid megközelítés a titán gyártására

Hibrid megközelítés a titán gyártására

autopro.hu/R.K.E. | 2024.05.06 12:21

Hibrid megközelítés a titán gyártására

Fotó: Salop Design & Engineering / Facebook

A shropshire-i székhelyű SDE Technology egy új hibrid szuperplasztikus alakítási eljárás kifejlesztésére irányuló projektet vezet, amely lehetővé tenné a vállalat számára, hogy a repülőgépipar piacán terjeszkedjen.

Hirdetés

A szuperplasztikus alakítás egy gyártási módszer vékonylemezes fém alkatrészek előállítására, és a repülőgépiparban használt összetett alakú titán alkatrészek előállítására használható. Az új hibrid technika a becslések szerint több mint 50 százalékkal lerövidíti az alakítási ciklusidőt, és a hagyományos szuperplasztikus alakításhoz képest akár 25 százalékkal csökkenti a gyártási költségeket. Az új megközelítéssel történő gyártás új szerszámokat használ, amelyek csökkentik a folyamat idejét.

Egy nyilatkozatban Evgenia Yakushina, az Advanced Forming Research Centre (AFRC) formázási csoportjának vezetője elmondta, hogy a kutatás eddig is hatalmas potenciálról tett tanúbizonyságot, és máris fontos párhuzamok mutatkoznak az új hibrid módszer és a hagyományos megközelítés között. Az AFRC már korábban is vizsgálta a hibrid technikát, de a legújabb együttműködés azt vizsgálja, hogyan lehetne azt a repülőgépipar számára továbbfejleszteni.

Mit próbál bizonyítani a projekt?

A 18 hónapos kutatási projekt végére a csapat célja, hogy bebizonyítsa, a hagyományos szuperplasztikus alakítással összehasonlítva ugyanolyan specifikációval, tűrésekkel és minőségben gyárthatók az összetett alakú titán alkatrészek. További finanszírozást biztosítottak az új eljárás szén-dioxid-kibocsátásának értékelésére is, amely a rövidebb fűtési és formázási idő, valamint az alacsonyabb, 800 Celsius-fok körüli hőmérséklet alkalmazása miatt csökkenhet.

Ezenkívül, amikor a szuperplasztikus alakítás során magas hőmérsékletnek van kitéve, a titán alkatrészeken egy oxidréteg képződik, amelynek eltávolításához erős savakra van szükség. Az új megközelítés kevesebb hőt használ, és csökkenti a rétegvastagságot, valamint az eltávolításához szükséges időt – számol be a projektről a The Engineer.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink