Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Fények alapján tájékozódik a legújabb szállítórobot
A Humantics és az Eckhart olyan automatikus vezérlésű járművet (AGV) mutatott be, amely nincs korábban meghatározott útvonalakhoz kötve, mozgásához elég néhány jelzőfény. A gyártó bizakodását mutatja, hogy már készül a nagyobb kivitel is.
A chicagói IMTS-en rántják majd le teljesen a leplet a KinetIQ 300 névre keresztelt automatikus vezérlésű járművet (AGV), mely a padozatba épített jelzőfényekkel kommunikál. Az okos transzporter kültéri használatra alkalmas, ebben az esetben a fényjeleket oszlopokra kell helyezni. A fejlesztők egyike az automatizációs szoftvereket fejlesztő Humantics, melynek rendszerét az automata járművek gyártásával foglalkozó Eckhart automatikus vezérlésű járművébe szerelték be.
– Cégünk olyan robotikai vállalat, ami soha sem fog robotokat gyártani – avatott be a paradoxonba David Mindell, a Humantics alapító-vezérigazgatója. A vállalat befektetői közé tartozik az Airbus és a Lockheed Martin is. Andrew Storm, az Eckhart elnöke és vezérigazgatója a termékportfólió leggyorsabban fejlődő elemének nevezte a fejlesztést.
A korábbi AGV-k többnyire előre meghatározott, a padlózaton berajzolt útvonalakat követtek, amikor az alkatrészeket szállították. Működtetésükhöz előzetesen vezetékeket ágyaztak a padlóba, vagy ragasztócsíkokkal jelezték számukra az útvonalat.
A Humantics és az Eckhart szerint a KinetIQ 300 két centis változtatásokat is képes végrehajtani útvonalán, hogy pontosabban érjen célt. Az esközt egy fő működteti, az operátor tableten határozza meg a gép útvonalát. Az AGV természetesen leáll, ha embert érzékel útjában.
A Humantics azt tervezi, hogy a jövőben kifejleszti a KinteIQ nagytestvérét, az 1000-et is, melynek pontossága már két milliméter lesz.
– A vállalatok meg akarnak szabadulni a fix szállítószalagoktól, így pedig szükség lesz az autonóm és alkalmazkodóképes szállítójárművekre, mondta el Storm az Eckhart Warren-i technológiai központjában. A Humanticsra utalva hozzátette, maximálisan hisznek abban, amit technológiájuk biztosítani tud.
A kiszámítható működést segíti, hogy a KinetIQ 300 a jelzőfények felének elvesztése esetén is működőképes marad.