Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az AvtoVAZ vezére rálépett a konkurensek lábujjára
Megkapta a magáét a GM és a Ford egyaránt, miközben a francia–orosz konszern lenyúlta az Opel és a Chevrolet dílereit.
– Az Oroszországban működő autógyárak többsége versenyképtelenül működik – közölte Bo Andersson, a legnagyobb orosz autóipari vállalat vezérigazgatója. Szerinte csak öt gyár üzemel fenntartható módon, persze ezek között két AvtoVAZ és egy Renault gyárat is találunk. 175 ezerben húzta meg a reális éves termelési kapacitási mutatót a GM egykori értékesítési vezetője, ami alatt nem éri meg orosz földön termelni. Ugyanez a GM döntött nemrég szentpétervári gyára bezárásáról, s a GAZ konszernnel is felmondták az együttműködést. Ezzel együtt abbahagyják a Chevrolet és Opel modellek orosz értékesítését, egyértelműen az ukrán válság miatt kialakult gazdasági hatások miatt.
Bo Andersson kíméletlenül őszinte |
Májusban 38 százalékot esett az orosz járműipari értékesítési mutató, ezen belül viszont 70 százalékot zuhant a GM saját teljesítménye – látható, nem a levegőbe beszél Andersson.
A szakember szerint 36 százalékos lesz a teljes évre vonatkozó visszaesés, és 8 évre lesz szükség, hogy újra elérjék a 2012-es eladási szintet (2,9 millió személyautó és kisebb haszonjármű).
Az AvtoVAZ a Lada márkától várja a friss lendületet – amint megírtuk, Magyarország az elsők között üdvözölheti az alaposan kipofozott új modelleket. Elsőként a Vesta kerül a piacra, majd decemberben az X-Ray típus gyártósorai is beindulnak.
Jelenleg ez az öt gyár ugorja meg az említett versenyképességi mércét |
Ami másnak kár, az AvtoVAZ számára öröm, ugyanis korábban a Lada számára alig találtak értékesítő partnereket Oroszországban. Most viszont máris 16 új kereskedővel bővült a kapcsolati hálójuk, akik korábban Opel és Chevrolet modelleket forgalmaztak. – Hirtelen mindenki Lada márkakereskedő szeretne lenni – büszkélkedett Bo Andersson.
A vezérigazgató nem titkolta a Vesta listaárát sem: 8 ezer eurót, tehát nagyjából 2,5 millió forintot fognak elkérni egy példányért.