Gyártósor A tudás megszerzése az ipari digitalizáció kulcsa

A tudás megszerzése az ipari digitalizáció kulcsa

autopro.hu | 2022.07.09 12:22

A tudás megszerzése az ipari digitalizáció kulcsa

Fotó: DigiLean

Számos tanulmány szól arról, hogy a magyar ipari cégek értékteremtő képessége erősen fejlesztendő állapotban van. Ennek egyik leghatékonyabb módja a digitalizáció fejlesztése. A gyakorlatban azonban a kérdés mindig a hogyan? Mihez nyúljunk először? Mi a logikai sorrend? Mi legyen a stratégia?

Hirdetés

Aki már dolgozott ezen, tisztában van vele, hogy nincsenek „egy az egyben” másolható megoldási térképek, mindenkinek magának kell rájönnie, hogyan építi fel magát.

A tizenkét cég összefogásával létrejött egyesület ezt tűzte a zászlajára: gyakorlatias tudásátadás az ipari szereplők számára a lean menedzsmenttől az ERP rendszereken keresztül egészen az elkészült gyártmányok vizuális ellenőrzéséig terjedő skálán.

A két éve alakult szakmai közösség idén egy formabontó rendezvénnyel zárta a tavaszi eseménysorozatát: a Debreceni Egyetemen tartottak egy műhelymunkás, interaktív napot.

A program lényege, hogy nem frontális előadásokon keresztül adtak át ismereteket a közel félszáz résztvevőnek, hanem egy körforgásos, workshop rendszeren keresztül találkozhattak az érdeklődők a szakértőkkel. Voltak, akik dunántúli nagyvállalatoktól érkeztek, de természetesen inkább a Debrecen környéki iparvállalatok képviselői voltak túlsúlyban.

Sikeres workshopok

Három csoportra bontottuk a látogatókat is, illetve a tizenkét szakértőt. A másfél órás blokkok alatt először témafelvetések hangzottak el a tagvállalatok képviselőitől, majd kis csoportokban feldolgozták azokat. Így egy-egy szakértővel 3-5 fős csoportok dolgoztak együtt, gyakran az iparvállalatok által hozott konkrét esetekre, problémákra koncentrálva.

A visszajelzések alapján a rendezvényt nagyon élvezték a résztvevők. Ekkora koncentrációban ilyen mélységű, gyakorlatias tudást ritkán tudnak elérni egyetlen nyolcórás rendezvényen a vállalati szakemberek.

A kis csoportok miatt mindenkivel sokkal személyesebb beszélgetéseket lehetett folytatni, jobban lehetett fókuszálni az egyes problémákra ahelyett, hogy általánosságban kellett volna beszélnünk az egyes megoldásokról. Az interaktív beszélgetéseknek, csoportmunkának köszönhetően gyakran volt látható a megértés, az „aha-feeling” a csillogó szemeken. Sokat jegyzeteltek, kérdeztek és gyakran hangzott fel nevetés egy-egy nehéz probléma kapcsán (mondván: „bizony, nálunk ugyanez van…”). Volt olyan visszajelzés is, hogy kaptak egy pár olyan ötletet, amit egyből meg lehet valósítani, és olyat is, ami elindíthat egy gondolkodást a jövőről.

A szervezők és a résztvevők is sikeresnek értékelték az eseményt, így a visszajelzések alapján folytatják a vidéki helyszíneken a Road Showt, legközelebb szeptember 27-én a Veszprémi Egyetemen.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink