Gyártósor A legnagyobb magyar gyárban jártunk - szerelde

A legnagyobb magyar gyárban jártunk - szerelde

autopro.hu/B.Cs. | 2014.11.13 05:40

A legnagyobb magyar gyárban jártunk - szerelde

Az Audi TT Roadster gyártásindító ünnepségét követően a járműszereldében is jártunk, ahol immár négy modell készül.

Hirdetés
A lakkozóban nem jártunk, de megmutatjuk a folyamatokat
Fényezőrobotok
Bármilyen színt kikevernek

A logisztikai területet is beleértve összesen mintegy 720 méteres hosszával és a nagyméretű, napfényt beengedő ablakaival a szerelőcsarnok a győri gyárbővítés egyik jellegzetes épülete. Jelenleg már négy modellt gyártanak egyazon szerelőszakaszon (A3 Limousine, A3 Cabriolet, TT Coupe és TT Roadster).

Les Zoltán vezetett körbe a szereldében

Kétpercenként kigördül egy újabb autó a szereldéből. Ez naponta maximum 645 autó legyártását jelenti, melyek mindegyikét 1,3 kilométeres belső próbaútnak vetik alá.

A fő szerelőszalag két oldalán halszálka alakban telepítették az előszereldéket, ahol az ajtókat, a műszerfalat vagy a hajtáslánccal egybeépített futóművet állítják össze. Az úgynevezett házasítás, a karosszéria és a mechanikus egységek összeszerelése teljesen automatizált, a hat szalagrész közül a harmadikon zajlik. 56 csavarkötéssel ez a legbonyolultabb munkafolyamat.

Három műszakban folyik a munka, ketten dolgoznak egy munkaállomáson
Hatperces tömítettségvizsgálaton is átesnek a kocsik

A szerelde 51 ezer négyzetméteres területén mintegy 1700-an dolgoznak, sokuk a korábbi TT szereldéből. A munkacsoportok átlagosan 12 dolgozóból állnak, és a munkatársak kétóránként váltják egymást az egyes munkafázisokban a monotonitás elkerülése érdekében.

Tetőt kap a roadster

A képen látható mérőeszköz a karosszériaelemek közötti hézag és szintbeli illeszkedés mérésére szolgál, a mérőeszközöket 2012 óta használják a szereldében

A szalag minden szakaszán állítható a karosszéria-mozgató keretek, illetve a függesztett karosszériamozgatók magassága. Az ajtó-előszereldében ergonomikus szerelőüléseket kínálnak – a munkatársak ezért ülve dolgozhatnak. Az anyagmozgató berendezések, amelyekkel például az akkumulátort vagy az üléseket építik, vagy az üzemanyagot töltik, mentesítik őket a fárasztó fizikai munkától.

Elvétve TT Roadstert is láttunk, egyelőre még napi kettő készül, de hétről-hétre növelik a gyártási darabszámot

A szalag mellett végzett munkát ezért egy bonyolult logisztikai rendszer támogatja. A szerelőcsarnokban az egyes szakaszokat kiszolgáló készlet biztosítja a beépítésre szánt alkatrészek egy részét, melyhez a szerelőcsarnok keleti végén mintegy 40 ezer négyzetméteres logisztikai terület áll rendelkezésre.

Naponta 645 autó készülhet, éves kapacitás 160 ezer autó

Az egyes alkatrészekhez tartozó szállítókocsikat összeállító logisztikai munkatársakat egy online rendszer támogatja. Ez biztosítja, hogy a megfelelő alkatrészt vegyék le a polcokról. A pick by voice rendszert alkalmazzák: a logisztikusnak az adott alkatrészhez rendelt hivatkozási számot kell a fejbeszélőbe bemondani, majd a rendszertől hangjelzés igazolja vissza, hogy a megfelelő alkatrészt választotta-e.

1160 csavarozási eset során készül el egy autó

A szalag mellett is számos segédeszköz biztosítja a megbízható és magas minőséget termelő munkafolyamatot. Ilyen lehet egy fénysorompó, amely biztosítja, hogy a munkatárs valamennyi megfelelő alkatrészt kivette a készletből vagy a polcról, vagy akár az elektronikusan szabályozott nyomatékkal dolgozó csavarozógép is.

Az autók fele A3 Limousine, egynegyede TT Coupé, egynyolcada TT Roadster, egynyolcada A3 Cabriolet

Az győri szerelde gyártósori folyamatának utolsó lépése az üzembe helyezés és a technikai vizsgálóállomás. Az itt található görgős futóműpad,- mellyel az autót akár 120 kilométer/órás sebességre is felgyorsíthatják, ezután pedig a fékrendszer tökéletes működését vizsgálhatják - működés közben jelentős hőmennyiséget is termelnek, amit a csarnok fűtésére fordítanak.

Végső simítások a TT Roadsteren

Kiemelt Partnereink