Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Zsebben hordjuk az autók legsebezhetőbb pontját
Eddig is tudtuk, hogy a kocsik okosodása plusz biztonsági kockázatot jelent, de a problémával sokkal régebb óta élünk együtt, mint gondolnánk. Százmillió autóról lehet szó.
Német és brit tudósok több márka slusszkulcsait és távirányítóit vizsgálták, mikor komoly biztonsági hiányra bukkantak. Tizenöt márka (köztük sok VW-konszernbeli) rádióhullámokkal működő kiegészítőjét tudták feltörni, átvéve ezzel a távoli nyitás és zárás feletti kontrollt.
Az Automobilwoche beszámolója szerint az illetéktelen általi hozzáférés világszerte akár százmillió jármű esetében sem kizárt, hiszen több mint húsz éven keresztül készültek a kicselezhető távirányítók. A legtöbb márka a Volkswagen-konszern kötelékébe tartozik, a tesztelt eszközök között volt 1995-ben gyártott is.
Bármilyen meglepő, a német gyártónak nem okozott meglepetést a tesztelők eredménye, hiszen korábban már tudtak a problémáról. A VW egyik szóvivője szerint mivel a biztonsági rés nem okozott tömeges problémát a múltban a Volkswagen, Audi, Seat és Skoda termékeknél, egyelőre nincs is megoldás a kocsik biztonságossá tételével kapcsolatan, így a régebbi modellek esetében egészen egyszerűen tudni kell együtt élni a hibával. A szóvivő kiemelte, hogy az újabb generációs járművek már kevésbé sérülékenyek ilyen szempontból.
Arra, hogy a VW márkáin kívül mely további gyártók érintettek az ügyben, nem tér ki a német lap beszámolója, mint ahogy arra sem, hogyan és milyen eszközökkel tudták átvenni az irányítást a távirányítók felett.