Gyártók Winterkorn szerint felkészült a konszern a jövőre

Winterkorn szerint felkészült a konszern a jövőre

autopro.hu | 2015.08.09 06:33

Winterkorn szerint felkészült a konszern a jövőre

Az első félévben az erős modellmix és az árfolyam-ingadozások kedvező hatásai miatt 10,1 százalékkal 108,8 (98,8) milliárd euróra nőtt az árbevétel. A működési eredmény a speciális hatások nélkül 7,0 (6,2) milliárd euróra emelkedett. A tehergépjármű üzletágat érintő szerkezeti átalakítások miatt a speciális hatásokkal számolt működési eredmény 6,8 (6,2) milliárd euróra adódott. Az üzemi megtérülés stabilan 6,3 (6,3) százalék maradt. A konszern üzemi eredménye és bevétele nem tartalmazza a kínai vegyesvállalatok adatait, mert azok pénzügyi eredményeit a tőkemódszer alkalmazásával számolják el.A kínai vegyesvállalatok által az első félévben elért 2,7 (2,6) milliárd eurós arányos üzemi eredmény megfelel az előző évi szintnek.

Hirdetés

A konszern adózás előtti eredménye a Fair-Value értékelés jelentős terhei ellenére is elérte a stabil 7,7 (7,8) milliárd eurós szintet. Az adózás utáni eredmény a tavalyi évhez hasonlóan 5,7 milliárd euró lett.

A robusztus üzleti modellnek köszönhetően a csoport autóipari részlegénél a nettó cash-flow elérte a 4,8 (2,9) milliárd eurót, ami a tavalyi adathoz mérten komoly előrelépés. A gépjárműipari részleg nettó készpénzállománya június végére elérte a 21,5 milliárd eurót (tavaly decemberben: 17,6 milliárd euró). Az első negyedévben a pénzügyi-szolgáltató részlegnél történt tőkeemelés és a második negyedévben kifizetett osztalékok csökkentették a likviditást, de egy hibridkötvény sikeres bevezetése erősítette az autóipari részleg tőkével való ellátottságát. Az autóipari részleg befektetései 4,7 (3,6) milliárd euróra emelkedtek miközben a tőkeráfordítási-aránya 4,1 százalékról 4,9 százalékra emelkedett, így a csoport megőrizte beruházási fegyelmét. A beruházások nagy része a termelési rendszerekbe és az ebben, illetve az elkövetkező években piacra kerülő új modellekbe, valamint a modellpaletta környezetbarátabbá tételébe áramlik.

2015-ben a január és június között eltelt időszakban az autóipari eladások világszerte tovább emelkedtek. Az egyes régiók fejlődése azonban jelentősen különbözik. Amíg az ázsia-csendes-óceáni, észak-amerikai, és nyugat-európai térségek a növekedés motorjai voltak, addig Dél-Amerikában és Kelet-Európában jelentősen visszaesett a kiszállított személygépjárművek száma.

A Volkswagen működési eredménye elérte az 1,4 (2014: 1,0) milliárd eurót. A növekedés az árfolyam-változások kedvező hatásának és a bevétel- és költségoptimalizálásnak köszönhető. A dél-amerikai és oroszországi piac gyenge szereplését ellensúlyozzák a hatékonyságnövelő programok pozitív hatásai. A működési nyereség 2,1 százalékról 2,7 százalékra növekedett.

Az árbevétel-növekedés és a pozitív devizaárfolyam-változásoknak köszönhetően az Audi működési eredménye elérte a 2,9 (2014: 2,7) milliárd eurót. Az üzemi árrés 9,8 százalék (előző évben 10,0 százalék). Az új termékek és technológiák, mint például a nemzetközi termelési hálózat kiépítésének költsége jelentős terheket ró az eredményességre.

A Skoda működési eredménye elérte az 522 (2014: 425) millió eurót, ami leginkább a kiváló modellmixnek, a kedvező árfolyamoknak és az olcsóbb nyersanyagoknak köszönhető. Az üzemi árrés elérte a 8,1 (előző év: 7,1) százalékot.
A Seat működési eredménye pozitív irányba mozdult és 52 millió euróra javult a tavalyi -37 millió euró után. A javulás főbb okai a növekvő értékesítés, a kedvező devizaárfolyamok és a költségcsökkentés.

A Bentley a visszaeső értékesítés és a megnövekedett előteljesítések miatt 54 (2014: 95) milliárd eurós működési eredményt könyvelhet el.

A Porsche tovább javította a működési eredményét, amely elérte az 1,7 (1,4) milliárd eurót. Az üzemi árrés 15,7 (2014: 17,1) százalékra adódott a vizsgált időszakban. A megnövekedett értékesítési volumen és a kedvező árfolyamok bőven ellensúlyozzák a modellmix változása, a szervezeti költségek és technológiai fejlesztések megemelkedett költségeit.

A Volkswagen haszonjárművek üzletága megújította termékpalettáját és 268 (280) millió euró működési eredmény ért el, miközben az üzemi árrés 5,1 (5,9) százalék volt.

A Scania 503 (476) millió euró működési eredményt és 9,7 (9,4) százalékos üzemi árrést könyvelhet el. Az MAN a strukturális átszervezési költségek nélkül 185 (222) millió euró működési eredményt és 2,8 (3,3) százalékos üzemi árrést ért el. A strukturális átszervezések költsége 170 millió euróval terhelte meg a vállalat eredményeit.

A Volkswagen Pénzügyi szolgáltatások üzletága 970 (776) millió eurós működési eredményt generált. Az üzemi árrés 7,5 (7,4) százalékra emelkedett. Az előző évhez képest 6,4 százalékkal emelkedett az új szerződések száma világszerte, ezzel sikerült elérni a 2,5 millió darabos szerződésállományt.

Martin Winterkorn, a Volkswagen részvénytársaság igazgatótanácsának elnöke úgy látja, hogy a cégcsoport felkészült a jövőre.

– Márkáink 2015-ben is folytatják az erős termékoffenzívát, megújul a termékkínálat és új modellek is érkeznek.
Előrejelzése szerint – a továbbra is kihívásokkal teli piaci környezetben – a kiszállítások száma az előző évihez hasonlóan fog alakulni.

A gazdasági feltételektől függően a Volkswagen arra számít, hogy 2015-ben a csoport és üzleti környezetének bevételei akár négy százalékkal növekedhetnek az előző évihez képest. A haszongépjármű/erőgép üzletág tekintetében azonban folyamatosan figyelemmel kell kísérni a latin-amerikai és kelet-európai piac trendjeit.

A csoport a 2015. évi működési eredményre vonatkozóan – tekintettel a nehéz gazdasági körülményekre – 5,5-6,5 százalék közötti üzemi árréssel számol. A személyautók területén 6 és 7 százalék közötti, míg a haszongépjármű/erőgép területen 2,0 és 4,0 százalék közötti üzemi árrést prognosztizálunk. A pénzügyi szolgáltatások területén a csoport az előző év szintjére várja a működési eredményt.

Kiemelt Partnereink