Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Veszélyben az élete a FAW autógyártó volt vezetőjének?
Korrupciós visszaélések gyanúja miatt kizárták a kommunista pártból Kína első autógyárának volt vezetőjét. Ez pedig nem sok jót jelent az illető jövőjére vonatkozóan.
Amint szakportálunk márciusban megírta, Hszü Csian-jit még tavasszal eltávolították a FAW Csoport éléről, miután bűnösnek találták a pártfegyelem megsértésében és a törvények megszegésében.
A 61 éves Hszü, aki nemrég még parlamenti képviselő is volt, az állami média által idézett közlemény szerint kenőpénzeket fogadott el, sikkasztott, házvásárlásánál jogtalan kedvezményeket vett igénybe. Ügyét a Kínai Kommunista Párt fegyelmi szerve átadta a polgári igazságszolgáltatásnak.
Hszü Csian-ji szigorú büntetésre számíthat |
Az északkelet-kínai Csangcsun városához kötődő hatalmas állami vállalat egyebek között a Vörös Zászló szedánok és protokollautók gyártója, és kínai részről a Volkswagennel, az Audival, a General Motorsszal, a Mazdával és a Toyotával közösen alapított vegyes vállalatok társtulajdonosa.
Sajtójelentések szerint a pártközpont fegyelemi ellenőrző bizottságának vizsgálócsoportja már tavaly nyáron jelezte, hogy elsősorban a cég értékesítési és logisztikai részlegén egy sor gyanús ügyletre derült fény.
Tavaly augusztusban a vezetőség három tagja - a FAW-Volkswagen vegyesvállalat volt vezérigazgató-helyettese, az Audi értékesítési igazgatójának helyettese és a FAW vezérigazgató-helyettese - ellen indult nyomozás. A Cajhszin című pénzügyi-gazdasági magazin szerint sikkasztás gyanújával is vizsgálatot indítottak, mert felmerült a gyanú, hogy a vállalat 2002-ben 23,4 millió jüan (1 milliárd forint) értékben földet és 131 villát vásárolt.
Hszü még az 1970-es években kezdett mérnökként dolgozni Kína első autógyárában, és mielőtt a tartományi kormányzatba került, elérte a vezérigazgató-helyettesi posztot. Később vezető pártfunkciókat töltött be, majd visszatért a gyár élére.