Gyártók Utolsó sprint: már pályán tesztelik a BMW M3-at és M4 Coupé-t

Utolsó sprint: már pályán tesztelik a BMW M3-at és M4 Coupé-t

autopro.hu/M.K.F. | 2020.07.11 04:22

Utolsó sprint: már pályán tesztelik a BMW M3-at és M4 Coupé-t

Fotó: BMW Group Press Site

A BMW az ikonikus sportautók generációváltására készül, az új BMW M3 és BMW M4 Coupé sorozatfejlesztési folyamata új szakaszba lépett: vezetési tesztekkel elemzik lendületességüket a versenypályákon. Az előző modellekhez viszonyítva jelentős teljesítménynövekedéssel és az M-specifikus jellemzőkkel, az újonnan kifejlesztett hathengeres motorok ismét referenciaértékűek kategóriájukban, a prémium középkategóriás nagy teljesítményű szedánok és kupék között.

Hirdetés

A meghajtás, a kerékfelfüggesztés, a rugók, a lengéscsillapítók és a féktechnika területén végzett átfogó fejlesztések miatt alapos tesztelésre van szükség a közutakon is. A BMW Csoport tesztközpontja, a dél-franciaországi Mirama, a svéd Arjeplog városa, valamint számos versenypálya megfelelő helyszínt jelentenek erre a célra.

Hagyományosan a nürburgringi Nordschleife a mérce a hajtómű és a felfüggesztés kölcsönhatásának megállapítására. Mivel a BMW M modellek teljesítményjellemzőinek nemcsak ott, hanem a legváltozatosabb versenypályákon is helyt kell állniuk, a mérnökök folyamatosan bővítik a tesztprogramot és további útvonalakat vonnak be. Legutóbb például a Sancheringen hajtottak végre teszteket az új szedán és a kupé álcázott prototípusaival.

A versenyteljesítmény és a mindennapi vezetés új szintre lép

Az új BMW M3 és M4 Coupé kimagasló potenciálja már világpremierjük (2020 szeptember közepe) előtt is egyértelműen érzékelhető. Inspiráló agilitás, lendületesség és pontos kezelhetőség jellemzi a vezetést extrém sporthelyzetekben is. „Minden egyes BMW M autóval a motorsporttechnológiát helyezzük az útra” - mondta Markus Flasch, a BMW igazgatóságának elnöke. „A BMW új modelljei ezt az alapelvet különösen intenzíven testesítik meg, a világ legsikeresebb túraautóinak jellegzetességeit ötvözve. A tesztek eredményei azt mutatják, hogy az új modellgeneráció teljesítmény szempontjából még magasabb szinten áll elődjeihez képest.”

Fotó: BMW Group Press Site

Kétféle teljesítményszint

Egy 6 fokozatú kézi váltós 353 kilowattórás változat mellett egy 8 fokozatú M-Steptronic sebességváltós, 375 kilowattórás versenymodell áll rendelkezésre. „Azoknak az ügyfeleknek, akik a tiszta teljesítményt és a járművel való interakciót keresik, a kézi sebességváltós modellek egyedi lehetőséget nyújtanak” - magyarázza Dirk Hacker, a BMW fejlesztési vezetője. „Az új modellek Competition változataival az energiafejlesztés- és átadás terén kezdetben a klasszikus hátsókerék meghajtással, később pedig a legújabb M xDrive összkerékhajtású verziójával, a maximális dinamikát célozzuk meg.” Az előző modellekhez képest az új sportkocsik soros hathengeres motorjainak teljesítménye 36 kilowattóra és 44 kilowattóra, a maximális nyomaték pedig 650 Newtonméter. Ezen felül a TwinPower Turbo technológiának és az élénk koncepciónak köszönhetően a motor teljesítménye a versenyautókéval azonos. Minden sebességtartományba rendkívüli gyorsasággal kapcsol. Ezt a BMW M4 GT3-ba is beépítik, ami a 2022-es szezon sportkategóriás csúcsmodellje lesz.

Az átfogó tesztprogrammal a BMW fejlesztő- és tesztmérnökei jelenleg azt ellenőrzik, hogy a felfüggesztés alkatrészbeállításai megfelelnek-e a motor teljesítményének, ami azt garantálja, hogy az új járművek a járműszegmens élén járjanak. Mindehhez a Touring Car Masters versenysorozat helyszíne, a Sanchering körüli mintegy 3670 méteres szakasz ideális feltételeket kínál. A kihívó hajtűkanyarokat, hosszú egyeneseket és kanyarok előtti lejtőket tartalmazó körpálya lehetővé teszi az új modellek hossz-és oldalirányú vezetési sajátosságainak optimalizálását.

Kiemelt Partnereink