Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb elképesztő összeget fordít akkugyártásra a Toyota
Komoly összeget fektet a Toyota az amerikai akkumulátorgyártásba: vállalat nyolcmilliárd dollárt, azaz mintegy 2888 milliárd forintot pumpál az Észak-Karolina államban épülő gyárába. Az üzem 2024-től további háromezer embernek adhat munkát.
Az új befektetéssel a Toyota már épülő gyára nyolc gyártósorral bővül, ezeken tisztán elektromos és plug-in hibrid autókhoz szerelnek majd össze akkumulátorokat, míg a korábban bejelentett négy soron hibridekhez készülnek az akkuk. Összességében tíz gyártósor lesz az üzemben a tölthető elektromos autók akkui számára, 2030-ra a Toyota ezzel 30 gigawattórányi kapacitást szeretne elérni az amerikai gyárban.
A Toyota közleménye szerint ezzel a bejelentéssel megerősítette a japán cég, hogy Észak-Karolina lesz az amerikai akkugyártási központja. A cég megfogalmazása szerint 121 focipályányi területen gyártanak majd akkumulátorokat. A mostani bejelentésben nem írtak menetrendről, de a korábbi tervek szerint az első hat gyártósor 2025-ben kezdheti meg a termelést. Attól az évtől kezdve szállít az LG Chem katódanyagokat a Toyota számára az USA-ban.
Nem lesz elég a saját akku
Saját akkumulátorain kívül a Toyota az Egyesült Államokban található LGES-től is beszerzi majd az akkukat. A koreai cég várhatóan 2025-től évente 20 gigawattóra értékben szállít majd magas nikkeltartalmú NCMA tasakcellákat tartalmazó akkumulátormodulokat, amiket a Toyota az Amerikában gyártott új elektromos autókba szerel majd be.
2025-ig a japán autógyártó 15 akkumulátoros elektromos járművet kíván bemutatni világszerte, és minden Toyota és Lexus modellhez elérhetővé kíván tenni egy elektromos opciót.
Míg a Toyota korábbi terveiben általában üzemanyagcellás elektromos megoldások is szerepeltek, a hírek további elmozdulást jeleznek az akkumulátoros-elektromos technológia irányába. A Toyota technológiai vezetője, Hiroki Nakajima október végén ismerte el, hogy az üzemanyagcellás elektromos Mirai „nem elég sikeres”.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!