Gyártók Új tanulmányautó a BMW-től: Concept XM

Új tanulmányautó a BMW-től: Concept XM

autopro.hu/D.Á. | 2021.11.30 16:21

Új tanulmányautó a BMW-től: Concept XM

Fotó: BMW PressClub

A 2021-es miami Art Basel művészeti kiállításon a BMW M GmbH egy végtelenül kifejező járműkoncepcióról rántja le a leplet. A BMW Concept XM tanulmányautó a BMW M divízió eddigi legerősebb sportautójának jövő év végén induló sorozatgyártását vetíti előre.

Hirdetés

A BMW Concept XM tanulmányautó frontrészének kialakítása a luxuskategóriájú BMW modellek következő generációjának formanyelvébe is idő előtti betekintést enged, utasterében pedig a BMW X modellcsalád progresszív és markáns stílusjegyeit, egyszersmind a lebilincselő luxus és térérzet merőben új aspektusát vetíti előre.

A sorozatgyártásban kínált újdonság a nagyteljesítményű sportmodell legfontosabb piacának számító Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében készül majd, 2022 végétől. A BMW M divízió a legendás BMW M1 óta most először mutat be önálló modellt, ráadásul a vállalat fennállásának jubileumi, 50. évében. A BMW XM kizárólag plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, kizárólag BMW M modellként lesz elérhető.

Fotó: BMW PressClub

A BMW Concept XM tanulmányautó karosszériájának merész formanyelve az autó kivételes menettulajdonságait tükrözi: a nagyteljesítményű menetdinamika, a sportautós agilitás, a precíz vezethetőség és az akár 80 kilométer tisztán elektromos hatótávolság harmóniáját. A BMW Concept XM vadonatúj fejlesztésű M Hybrid hajtáslánc-technológiája egy V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű elektromos motor kettősét állítja csatasorba, 550 kilowatt (750 lóerő) csúcsteljesítményt és 1000 Newtonméter maximális forgatónyomatékot garantálva. A BMW M GmbH első nagyteljesítményű, hálózatról tölthető modellje megadja a hangtalan suhanás és a BMW M modellekre jellemző teljesítmény varázsát, és egyben a márka jövőjének első hírnökeként érkezik meg az utakra.

„A BMW Concept XM tanulmányautóval az alapoktól gondoltuk újra a nagyteljesítményű sportautók szegmensét” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója. „A koncepció a BMW M GmbH azon jövőbe mutató képességét hirdeti, amely mentén képes szakítani a régi konvenciókkal és feszegetni a határokat annak érdekében, hogy a márka rajongóinak a lehető legintenzívebb vezetési élményt nyújtsa.” – tette hozzá.

Fotó: BMW PressClub

A BMW M divízió a saját útját járja

A BMW Concept XM-mel a BMW M GmbH saját ösvényt nyit a luxusszegmensben. Az autó formanyelve a magabiztosság és az extrovertált kisugárzás kettősét helyezi a középpontba.

„A tanulmányautó formanyelve a BMW M divízió extravagáns kinyilatkozása a luxuskategória szívében” – mondta Domagoj Dukec, a BMW vezető formatervezője. „A koncepciót önálló identitással vérteztük fel, és olyan magával ragadó életstílust testesít meg, mint a BMW kínálatában egyetlen másik modell sem” – fogalmazott.

Progresszív formanyelv

A BMW Concept XM frontrésze a luxuskategóriájú BMW modellek következő generációjának új formanyelvébe enged idő előtti betekintést. A koncepció első fényszóróit két különálló modulra osztották, a keskenyre húzták. A vízszintesen kialakított hűtőrács a külső élek felé keskenyedik, szinte nyolcszögletű keretet formál, amelyet kontúrvilágítás emel ki.

A karosszéria formanyelve elegánsan sportos, termetes, kupé-stílusú, amelyet kéttónusú fényezés hangsúlyoz ki. A szélvédő szinte függőlegesen emelkedik, amellyel a frontrész erőteljes kisugárzását erősíti. A keréktárcsák 23 inch-esek. A legendás BMW M1 sportautó előtt tiszteleg a két hátsó ablakba lézerrel gravírozott BMW logó.

Kettős hatású luxus belső

A beltér első felében a vintage küllemű, barna bőrözés, a réz és a szénszálas kompozit hozza a kényelem és a motorsport hangulatát egyszerre, a hátsó tér azonban intenzív türkiz árnyalatú. A vezető tere markánsan elkülönül az utastérben, a műszerfal és a középkonzol rá összpontosít. A BMW Concept XM-ben a központi járművezérlő rendszer BMW M-specifikus változata a legkorszerűbb BMW iDrive operációs rendszer műszaki alapjaira építkezik, a megjelenítést a BMW Ívelt Kijelző végzi.

A beltér eleje barna bőrrel borított, sportos hangulatú, a vezetőre összpontosít

A beltér eleje barna bőrrel borított, sportos hangulatú, a vezetőre összpontosít | Fotó: BMW PressClub

Az utastér sportos első feléhez képest a hátsó rész a kényelemről szól, többek között a tágas térnek, a luxusminőségű bársonnyal bevont, gyémántmintás M Lounge komfortüléseknek, a világító tetőkárpitnak és a prémium anyagok használatának köszönhetően.

Az utastér hátsó része türkiz árnyalatú és a luxusról szól

Az utastér hátsó része türkiz árnyalatú és a luxusról szól | Fotó: BMW PressClub

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink