Gyártók Új taggal bővült a Leon család

Új taggal bővült a Leon család

autopro.hu | 2014.07.01 07:00

Új taggal bővült a Leon család

Az X-Perience a háromajtós Leon SC, az ötajtós Leon, a Leon ST kombi és a Leon Cupra mellett mutatkozik be.

Hirdetés

Az új modell a Leon ST műszaki alapjaira épül, annak menetdinamikai képességeivel, használhatóságával. Térfogata 587 liter, de a hátsó üléstámlák lehajtásával egészen 1470 literig bővíthető. A Seat szerint tökéletesen illenek az X-Perience karakteréhez nyomatékgazdag TDI- és TSI-motorjai. A 135 kW/184 LE teljesítményű 2.0 TDI csúcs-aggregátot 380 newtonméter maximális forgatónyomatékával és DSG sebességváltójával kiemelkedő menetdinamikai képességek jellemzik, amit mindössze 7,1 másodperc alatti 0-100 kilométer/órás gyorsulása és 224 kilométer/óra végsebessége is egyértelműen jelez. Nagyfokú gazdaságosságát 100 kilométerenként mindössze 5,1 literes üzemanyag-fogyasztásával és kilométerenként 133 gramm széndioxid-kibocsátásával igazolja e technika. A 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI 320 newtonméter maximális forgatónyomatékával és hatfokozatú manuális sebességváltójával szintén kimondottan sportosan mozgatja az új Leont. Az üzemanyag-fogyasztása 4,9 liter/100 kilométer (szén-dioxid-kibocsátás: 129 g/km).

Benzinmotorként a 132 kilowattos (180 LE) 1.8 TSI szerepel a palettán. Közvetlen és közvetett befecskendezése kombinációjával e turbófeltöltésű aggregát 280 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál. Akárcsak a legerősebb TDI esetében, a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel is vezérelhető, hatfokozatú DSG sebességváltó szerepel a szériafelszereltségben. Üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként 6,8 literre (szén-dioxid-kibocsátás: 159 g/km) adódott.

A tervezők új fejlesztésű, hidraulikus működtetésű és elektronikus szabályzású lamellás tengelykapcsolót alkalmaztak, amely a Haldex-kuplungok ötödik nemzedékének tagja. Belsejében olajfürdőben futó lamella kötegeket rejt, amelyek fém súrlódó gyűrűi páronként helyezkednek el egymás mögött. A párok egyik tagja a kardánnal együtt forgó kosárhoz, míg a másik a hátsó differenciálmű felé vezető kihajtó tengelyhez csatlakozik. Normál üzemben a tengelykapcsoló túlnyomórészt az első kerekek felé irányítja a motor forgatónyomatékát. Amint azok vonóerő-átadási képessége csökken, a rendszer a nyomaték egy részét mindössze ezredmásodpercek alatt fokozatmentesen a hátsó tengelyre irányítja át. Ennek során a lamellakötegeket dugattyú préseli össze. A tengelykapcsoló legújabb nemzedéke a korábban még szükséges nyomástároló nélkül működik, így jóval kisebb beépítési méretek jellemzik, s 1,4 kilogrammal könnyebb elődjénél.

Már szériafelszereltségében kínálja a legkorszerűbb vezetői segédrendszereket. A mind a négy keréken működő elektronikus differenciálzár-hatású funkció (EDS) és a bővített, kanyarbeli elektronikus differenciálzár-hatás (XDS), az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), valamint a másodlagos ütközésvédelem egyaránt a legmagasabb fokú biztonság berendezései.

Extra felszerelésként kínált high-tech megoldások a teljes-LED fényszórók, a városi vészfékfunkcióval kiegészített adaptív sebességszabályzás (ACC), a fáradtságérzékelő funkció és az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartását segítő Heading Control.

Az adaptív sebességszabályzás (ACC) önálló lassításokkal illetve gyorsításokkal gondoskodik a megadott sebesség és követési távolság tartásáról. A sebesség szabályzási tartománya 30-160 kilométer/óra, s az ACC radarrendszere a manuális és a DSG sebességváltóval egyaránt együttműködhet. A DSG váltóművel a rendszer szükség szerint akár megállásig is fékezheti az autót.

A városi vészfék-funkcióval kiegészített front assist technikája a ráfutásos balesetek veszélyét érzékeli előre. Ennek érdekében radarérzékelőivel figyeli a jármű előtti forgalmat, s amennyiben a mintegy 30 és 210 kilométer/óra közötti működési tartományán ráfutásos ütközés szempontjából kritikus szituációt érzékel, vizuális és akusztikus jelzéssel figyelmezteti a vezetőt, illetve előkészíti a fékrendszert az esetleges vészfékezésre. Szükség esetén a rendszer önműködően fékezést generál, amely adott esetben hatékonyan csökkentheti az ütközés sebességét. A front assist a fékezési folyamat során is segíti a vezetőt, ha kell, gondoskodva a lehető legnagyobb fékerő kihasználásáról.

Teljes-LED fényszórók és a LED-technikájú hátsó lámpák együttesével is rendelhető. LED-fényszórók kifejező dizájnjukon túl számos jelentős előnnyel szolgálnak, s 5300 Kelvin színhőmérsékletű fénnyel világítják meg az úttestet. Mivel ennek színe igen közel esik a nappali világosság tónusához, jóval kevésbé fárasztja a szemet. Gazdaságosságuk terén a fénykibocsátó diódák igen alacsony energiaigényükkel tűnnek ki, a tompított világítás teljesítményfelvétele például egyenként 20 watt.

Kiemelt Partnereink