Gyártók Új mércét állít fel a Mercedes-AMG

Új mércét állít fel a Mercedes-AMG

autopro.hu | 2022.09.28 04:22

Új mércét állít fel a Mercedes-AMG

Fotó: Mercedes-Benz Media

Az új Mercedes-AMG C 63 S E Performance a Formula-1 világából átvett tudással közvetlenül a motorsportból ülteti át a legmodernebb technológiákat az utakra. Az elöl, hosszirányban elhelyezett 2,0 literes turbómotort a hátsó tengelyen elhelyezett kétfokozatú elektromotor támogatja. Ezzel ez a legerősebb sorozatgyártású négyhengeres autó a világon.

Hirdetés

A Mercedes-Benz által most bemutatott sportautóban az erőátvitel és a nyomaték felépülése késedelem nélkül történik: a Formula-1-es versenyautókhoz hasonlóan a turbófeltöltő elektromos támogatása kiküszöböli a hagyományos turbófeltöltőkből ismert turbólyukat, miközben az elektromos hajtás már az első pillanattól leadja teljesítményét. Az elektromos hajtáslánc és a nagy teljesítményű, 400 voltos akkumulátor teljes mértékben az AMG házon belüli fejlesztése.

Csakúgy, mint a Formula-1 esetében, az akkumulátort kifejezetten a teljesítmény gyors leadására tervezték és a cellák innovatív közvetlen hűtést kaptak. A rendszer összteljesítménye 680 lóerő (500 kilowatt), a kombinált csúcsnyomaték pedig 1020 Newtonméter. A C-osztály ezekkel az értékekkel új magaslatokat ér el – áll a gyártó közleményében.

A limuzin és a kombi (igen, kombi is készült belőle) egyaránt 3,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre. A gyorsulásnak pedig csak az elektronikus leszabályozás szab határt 280 kilométer/óránál (a kombinál 270-nél, mindkét esetben az opcionális AMG Driver’s csomaggal).

Fotó: Mercedes-Benz Media

A 204 lóerős (150 kilowatt) teljesítményű villanymotor a hátsó tengelyen kapott helyet, ahol egy elektromosan kapcsolható kétfokozatú sebességváltóval és az elektronikusan vezérelt, részlegesen önzáró hátsó differenciálművel együtt egy kompakt elektromos hajtásegységbe (EDU) van beépítve - ezt az elrendezést P3 hibridnek nevezik. A könnyű, nagy teljesítményű akkumulátor a hátsó tengely felett található.

Vezetési élmény mindenek felett

Az új modellváltozat további egyedi jellemzőkkel is bír: a C 63-ban először használták az AMG Performance 4MATIC+ teljesen változtatható összkerékhajtási rendszert a hajtóerő útra történő átvitelére, amely tartalmaz egy Drift módot a még izgalmasabb vezetési élmény érdekében. Ehhez jön még az aktív hátsótengely-kormányzás alapfelszereltségként, ami szintén egy egyedi funkció ebben a szegmensben.

„A C 63 S E Performance modellel új fejezetet nyitunk márkánk történetében. Még 55 évvel cégünk alapítása után is ugyanazzal a merészséggel és akarattal dolgozunk a kreatív, különleges autók megalkotásáért az AMG-nél, mint kezdetben. Az új C 63 pedig valóban új mércét állít fel. Forradalmi koncepciójával teljesen új megközelítést hoz a szegmensbe, amelyet eddig elsősorban pusztán a teljesítmény ígérete jellemzett. A 680 lóerős maximális rendszerteljesítménnyel pedig valóban betartjuk ezt az ígéretet, ugyanakkor az intelligens P3 hibrid koncepció ennél sokkal többet kínál. Biztos vagyok benne, hogy ezzel a technológiával, amely a Formula-1 világából származó tudást is magában foglalja, egy új vásárlói kört is megszólíthatunk” – mondta Philipp Schiemer, a Mercedes-AMG GmbH igazgatótanácsának elnöke.

A forma követi a funkciót: az új C 63 S megjelenését tekintve izmosabb arányaival különbözik a Mercedes-Benz C-osztálytól. A limuzin és a kombi modellek egyaránt alaposan módosított AMG karosszériát kaptak. Az első túlnyúlás 50 milliméterrel hosszabb, az első légterelők pedig szélesebbek. Összességében a külső méretek jelentősen eltérnek a Mercedes-Benz C-osztályétól. A limuzin és a kombi hosszát tekintve további 83 milliméterrel nyúlt meg. A szélesebb nyomtáv az első tengelynél 76 milliméterrel nagyobb teljes szélességet biztosít, elöl, a tengelytáv pedig tíz milliméterrel nőtt. Összességében ez olyan arányokat eredményez, amelyek erőteljes, megnyújtott és izmos megjelenést kölcsönöznek az új C 63 S-nek.

Az egyik új megkülönböztető elem – amelyet kizárólag a C 63 S tudhat magáénak – a motorháztető közepén található karcsú légkiömlő. Egy apró, de különösen finom részlet: először fordul elő, hogy egy sorozatgyártású Mercedes-AMG modellen a babérkoszorúval ábrázolt Mercedes csillagot egy fekete AMG emblémával ellátott kerek embléma váltja fel a motorháztetőn. A további jellegzetes AMG elemek közé tartoznak a függőleges osztású hűtőrács és az első AMG lökhárító egyedi vonalvezetése. A légterelők és a beömlőnyílások célzottan irányítják a légáramlást a különböző funkciókhoz.

Tovább is lehet fokozni a luxust

Aki személyre szabott kialakítást szeretne, azok számára további fényezések és felszereltségek is elérhetők. Az AMG matt grafitszürke magno árnyalat kizárólag a C 63 S modellhez választható. A megjelenés tovább fokozható az opcionális AMG külső karbon csomag I és II, az AMG Night csomag I és II, valamint az AMG aerodinamikai csomagokkal.

Az utastérben különleges kárpitozású AMG sportülések és jellegzetes varrások fokozzák a kifinomult összképet. A belső térhez is számos egyedi opcionális lehetőség áll rendelkezésre. Az exkluzív színek és a különféle nappa bőrkárpitok az első fejtámlák dombornyomott AMG emblémájával a C 63 S sportos vagy éppen luxus megjelenését is kihangsúlyozhatják.

A teljesen újratervezett, második generációs AMG Performance ülések is elérhetők opcionálisan. Ezek különlegességei a jobb szellőzést és a súlytakarékosságot egyaránt lehetővé tevő nyílásokkal ellátott oldaltámaszok. Nappa bőrkárpit esetén ezek is eltérő színt kapnak az extra kiemelés érdekében. A háttámla formája alul elkeskenyedik, az AMG logó pedig a matt króm nyílások között helyezkedik el, az integrált fejtámla alatt.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink