Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új márkát alapít a Nio
Új márka alapítását tervezi a kínai Nio, aminek égisze alatt olcsó, megfizethetőbb elektromos autókat gyártanának. Magával a Nio branddel inkább a prémiumszegmensben kíván versenyezni a vállalat.
A Nio vezérigazgatója, William Li jelentette be az új márka elindítását a cég negyedéves adatainak ismertetésekor. Rögtön két példát is hozott: a Nio olyan lenne mint az Audi vagy a Lexus, az új márka pedig a Volkswagen vagy a Toyota brand megfelelője lesz.
Li nem nevezte meg a Nio tömegeknek szánt, olcsóbb márkájának nevét, sőt, arról sem beszélt, milyen árkategóriába kerülnek majd az autói. Annyit elárult, hogy a legfapadosabb elektromos kínai kisautóval, a Wuling Hongguanggal nem lesz versenyképes az ár.
A vezérigazgató szavai szerint zajlanak az előkészületek a márka bevezetésére, ám sem az első modell piacra dobására, sem a márka beindítására nem mondott konkrét céldátumot. Az sem ismert, hogy csak a kínai piacot célozza-e a márkával a Nio, vagy az eddigi autóihoz hasonlóan Európában is próbálkozna.
Jön két új modell így is
Li elmondása alapján 2022-ben három új modellt vezet be a Nio: az egyik az idén bemutatott ET7 szedán lesz, a másik kettőről egyelőre nem árult el részleteket a vezérigazgató. Jelenleg az ES6 és ES8 SUV-k és az EC6 SUV kupé alkotja a Nio típuspalettáját.
Az év első felében a Nio 21.896 darab autót adott el. A második negyedévben a cég mintegy 1,1 milliárd eurót forgalmat ért el, de közel 775 millió eurós veszteséget kellett jelentenie – írja az electrive.com.