Gyártók Tovább üldözik egymást a német prémium márkák

Tovább üldözik egymást a német prémium márkák

autopro.hu | 2015.02.18 06:55

Tovább üldözik egymást a német prémium márkák

Az új év első hónapját az Audi nyerte, a Mercedes feljött a dobogó második fokára, a BMW viszont hiába esett vissza a bronzérmes helyre, messze nem lefutott még a meccs.

Hirdetés

2015 kezdetén a bajor gyártó elveszítette globális vezető pozícióját az értékesítés területén. A januári számok szerint Az Audi 10 százalékos növekedést produkálva 137 ezer 700 autót adott el, a Mercedes még nagyobbat ugrott, de a 14 százalékos növekedés is csupán 125 ezer 865 darab jármű eladását jelenti. Ám ez is elég volt ahhoz, hogy a riválisokhoz képest szerény, 6,3 százalékos növekedést felmutató BMW az élről a harmadik helyre essen vissza. Nem olyan nagy azonban a dráma, hiszen a 124 ezer 561 autó alig ezerrel kevesebb, mint a Mercedes eredménye.

2020 mágikus számként lebeg a három gyártó előtt. Vajon ki ér oda "előbb"?

Ráadásul a BMW csoportszinten 2014-ben értékesítési rekordot ért eél, majd ezt 2015 januárjában is megismételte, 142 ezer 154 darab eladott járművel. Ebbe a halmazba természetesen a Mini és Rolls-Royce modellek is beletartoznak, noha nyilvánvalóan a BMW logós járművek jelentik a döntő többséget. Tavaly januárhoz képest 7 százalékkal több autót adott el a csoport – ebben a relációban kimagasló, 41 százalékos növekedést produkált az X5 modell értékesítése. – 2015-re értékesítési szempontból a további növekedés az egyértelmű célunk, annak ellenére is, hogy egyes piacokon még mindig kihívást jelentő gazdasági körülményekkel szembesülünk. Idén számtalan izgalmas új modell érkezik a piacra, amelyek hozzásegítenek majd a további globális növekedéshez, valamint hogy sorozatban ötödik alkalommal zárjuk abszolút rekord értékesítési mutatókkal ezt az évet is – mondta Ian Robertson, a BMW AG igazgatótanácsának BMW-értékesítésért és márkamarketingért felelős tagja.

Persze ehhez, mint látható, az Audinak és a Mercredesnek is van némi hozzáfűznivalója. Mindkét német márka eltökélt abban, hogy 2020-ra megszerezze a prémium kategória koronáját. Amiből viszonyt, bármennyire is képzeletbeli a trón, csupán egy van, jelentkezőből viszont három. A négykarikás vállalat az elkövetkező öt évben 24 milliárd eurót tervez új modellek bevezetésére és a termelés bővítésére áldozni. Az idei januári eredmény egyébként az ő esetükben is rekordnak számít, szintén így van ezzel a Mercedes. A jellemzően harmadik helyre szoruló stuttgartiak úgy próbálnák megelőzni társaikat, hogy főként Kínában nyomják meg a ceruzát. A világ legnagyobb autópiacán való jelenlét és stratégia döntő fontosságú lehet a trió küzdelmében.

Miközben tehát egymást előzgetik az egyazon országot képviselő márkák, valójában önmagukkal versenyeznek. Bízunk benne, hogy ez a kiélezett küzdelem nem csupán az értékesítési darabszámokban, hanem a gyártási minőség, a biztonság, a gazdaságossági mutatók növekedésében is tetten érhető lesz az elkövetkező években.

Kiemelt Partnereink