Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Tovább „kínaiasítja” fejlesztését a BMW
A BMW Csoport a jövőben még nagyobb szerepet szán kutatás-fejlesztési projektjeiben Kínának, ahol már ma is a legnagyobb Németországon kívüli fejlesztőkapacitással rendelkezik – közölte a német autóipari óriás egy új kínai fejlesztőközpont megnyitása alkalmából.
A bajor központú autógyártó Sanghajban nyitotta meg legújabb fejlesztőbázisát. A Vállalat már ezt megelőzően is folytatott K+F tevékenységeket a nagyvárosban, ami mellett három másik kínai településen, Pekingben, Nankingban és Senjangban rendelkezik kutatót-fejlesztő létesítményekkel.
Ezeknek hála a BMW mára egy olyan K+F hálózattal rendelkezik az ázsiai országban, mely a belső égésű járművek fejlesztésének folyamatát teljes körűen lefedi, „ami a vállalatot tökéletes pozícióba helyezi ahhoz, hogy folytassa kínai stratégiája megvalósítását” – olvasható a BMW közleményében.
Változást követel a verseny
A kínai stratégiának az is része, hogy a piaci trendeket és a technológiai újításokat a fejlesztési folyamat eddiginél korábbi szakaszában építsék be, lehetővé téve a kínai vásárlók igényeinek jobb kielégítését.
A verseny kínai piacon tapasztalható fokozódása más külföldi OEM-eket is arra késztet, hogy választ találjanak arra hogyan tudnának jobban megfelelni a helyi vásárlók igényeinek. Az Audi nemrég távozásra szólított vezetője, Markus Duesmann korábban arról beszélt, hogy a fejlesztési idő jelentős megvágásán dolgoznak annak érdekében, hogy hatékonyabban vehessék fel a versenyt a feltörekvő kínai riválisokkal.
„Több Kína” lesz a fejlesztésben
Ma a BMW Csoport globális kutatás-fejlesztési hálózata 17 országra terjed ki. Ezek közül Kína rendelkezik Németország után a második legnagyobb K+F kapacitással, egyúttal az egyetlen olyannal, ahol a fejlesztési folyamat minden eleme megtalálható.
Ez a kapacitás lehetővé fogja tenni a több mint 3200 munkatárssal rendelkező kínai hálózatnak, hogy a jövőben még jobban bekapcsolódjon a BMW nemzetközi fejlesztési folyamataiba. „A jövőben még több Kína lesz a globális K+F szervezetünkben” – mondta el Frank Waber, a BMW fejlesztési igazgatója.
A BMW kínai kollégái már most is jelentős részt vállalnak a később Debrecenben is készülő Neue Klasse modellek fejlesztésében. A gyártó szerint a modellcsalád újításai közül sok fog az ázsiai csapattól származni.
A kínai behatás a mai BMW-k dizájnján is megjelenik hála a német autógyártó által felvásárolt Designworks dizájnstúdió sanghaji csoportjának, mely 2012 óta vesz részt a BMW-k tervezésében.
Ugyancsak Sanghajban működik a 2013-ban alapított BMW Csoport Technológiai Iroda, mely az elektrifikáció, a digitalizáció és a körforgásos gazdaság területeire fókuszálja tevékenységét. 2023-tól kezdve az egész Ázsia és a csendes-óceáni térségben meghatározó, központi szerepet tölt be.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!