Gyártók Tovább digitalizálja szerszámgyárát az Audi Hungaria

Tovább digitalizálja szerszámgyárát az Audi Hungaria

autopro.hu | 2022.08.18 10:20

Tovább digitalizálja szerszámgyárát az Audi Hungaria

Ragasztóállomás a szerszámgyárban | Fotó: Audi Hungaria

Az Audi Hungaria gyártási folyamataiban egyre hangsúlyosabb szerepet kap a digitalizáció. A vállalat Szerszámgyárában, ahol karosszériaelemek készülnek az Audi és Volkswagen Konszern exkluzív modelljei számára, a digitális megoldások mellett az automatizálástechnika is fókuszban van.

Hirdetés

Az ajtók, sárvédők, motorháztetők, csomagtérajtók, valamint oldalelemek gyártása flexibilis robotcellákban történik, amely nagyszámú változtatási lehetőséget kínál. Innovatív megoldásként nemrég egy teljesen új technológiát, egy kollaboratív robotos ragasztóállomást helyeztek üzembe a Berendezés- és Készülékgyártás munkatársai, továbbá egy új tréning center is segíti a munkájukat.

A ragasztóállomást egy nemzetközi projekt (P-LIFT, innovációs ötleteket támogató fórum) keretében valósították meg a Szerszámgyár munkatársai együttműködve az Audi AG kifejezetten kollaboratív robotokkal foglalkozó szakembereivel. A kollaboratív robotos ragasztóállomáson, az ipari robotokkal ellentétben, nincs szükség védőkörre, hogy az ember biztonságosan tudjon a robot mellett dolgozni. Éppen ellenkezőleg: a munkatárs közösen a robottal, egy munkatérben, egy időben dolgozik az ajtók gyártási folyamatában: előkészíti az alkatrészeket, majd a start gomb megnyomásával elindítja a robot által elvégzett ragasztási folyamatot, amelyet korábban ő végzett. A cél az, hogy az új technológia segítségével még stabilabbá váljon a folyamat, valamint az alkatrészelőkészítési folyamat optimalizálásával a munkatársaknak műszakonként mintegy négy kilométerrel kevesebb utat kelljen megtenni.

Munka a virtuális térben

A Szerszámgyárban virtuális üzembehelyezésre is sor kerül, amely lehetővé teszi, hogy egy új karosszériaelem gyártásba történő integrációja esetén a termelés is zavartalanul működhessen. Ezzel a technológiával a Berendezés- és Készülékgyártás szakemberei képesek a virtuális térben egy teljesen robotizált gyártócella felépítésére. Ezeknek a 3D-s modelleknek a segítségével az előtt tudják ellenőrizni a gyártósor összes paraméterét és funkcióját, mielőtt az a valóságban ténylegesen felépülne.

A 3D-modelleket emellett további területeken is alkalmazzák: a Szerszámgyárban kialakított új hibaelhárítási és kiképzőközpontnak köszönhetően a munkatársak továbbképzésére már nem csak a fizikailag felépített gyártószigeteken van lehetőség. Az úgynevezett Trouble Shooting Training Centerben a munkatársak számára virtuális gyártási környezetben tartanak különböző oktatásokat a készülékek kezelésére és a gyártósoron előforduló hibák gyors szakszerű elhárítására vonatkozóan.

Folyamatos beruházások

Az Audi Hungaria Szerszámgyárát 2005-ben nyitották meg, azóta 52 ezer négyzetméterre nőtt a területe. A présszerszámok és karosszériagyártó berendezések gyártása mellett az exkluzívszériás gyártásban az Audi és Volkswagen Konszern exkluzív modelljeihez készülnek karosszériaelemek. Évente 40 ezer karosszériaelemet gyártanak itt a győri munkatársak a sport- és kisszériás modellek – mint az Audi RS-modellek, az Audi R8, az Audi e-tron GT, az Audi A8 L Horch, valamint Lamborghini és Bentley modellek számára.

Az Audi Hungaria Zrt. a magyar gazdaság meghatározó szereplője, hazánk egyik legnagyobb vállalata. A maroknyi csapattal elindult motorgyártás mára a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött, ahol több mint 5 millió négyzetméteren 8000 motor készül naponta a Volkswagen konszern márkái számára. A győri üzemben 1998-ban indult az autógyártás, ma az Audi TT és Q3 modellek készülnek ott. A gyár 2001 óta saját műszaki fejlesztéssel is rendelkezik, továbbá 2005 óta Győrben működik Közép-Európa egyik legnagyobb szerszámgyára is, ahol szerszámok, gyártóberendezések készülnek az Audi szinte összes telephelye számára, valamint alkatrészek is a Volkswagen konszern egyes modelljeihez. A gyár 2013 óta az autógyártás teljes vertikumát lefedi.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink