Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Törökország felé kerülnék meg az EU-s vámokat a kínai gyártók
2024.05.21 09:19Bebiztosítja a gépgyártókat a hiba ellen a Röhm megoldása
2024.05.21 08:22Biciklikhez mutat be új villanymotort a ZF
2024.05.21 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Több „kütyüt” kénytelen autóiba préselni a Dacia
A szigorodó európai biztonsági előírások nyomására a Dacia az autói következő generációjába a mainál több fejlett vezetéstámogató rendszert fog beépíteni – osztotta meg a vállalat vezérigazgatója, Denis Le Vot.
A Dacia tudatosan minimalizálja a járműveibe beépített drága, magas technológiai színvonalat képviselő megoldások, köztük a vezetéstámogató rendszerek számát, hogy az árakat alacsonyan tartsa. A 2024 júliusában életbelépő új uniós előírások azonban változtatásra kényszerítik a Renault Csoporthoz tartozó gyártót.
„A dolgunk, hogy idejében meghatározzuk jelenleg mi nélkülözhetetlen, és ez változik. Az adaptív tempomat a következő (modell)generáció része lesz” – fogalmazott Le Vot, hozzátéve, hogy az új járművekre vonatkozó Általános Biztonsági Előírások második csomagja áll a döntés hátterében.
A csomag a sávtartó automatikát, a sebességkorlátozásokat figyelő és betartó intelligens sebesség asszisztenst, illetve a vezető fáradtságára figyelmeztető rendszert egyaránt kötelezővé teszi. Ez egyúttal olyan szenzorok beépítését jelenti, melyek könnyen hasznosíthatóak egyéb rendszerek által is.
A Dacia-vezér azt nem osztotta meg, hogy melyik típus fogja elsőként megkapni az új vezetőtámogató rendszereket, a hírről beszámoló Autocar szerint azonban a 2024-ben érkező Bigster SUV létszik esélyes jelöltnek. Ez már csak azért is így van, mert a kompakt modell magasabb árszegmensben fog indulni, mint a jelenlegi Daciák.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!