Gyártók Tesla-BMW e-párharc várható?

Tesla-BMW e-párharc várható?

autopro.hu/Hírszerkesztő | 2013.07.30 17:07

Tesla-BMW e-párharc várható?

Egyre élesedik a verseny az elektromos autók piacán. Szárnyal a Tesla, de hamarosan már ott lesz az utakon a BMW i3 – érdekességek a Portfolio elemzéséből.

Hirdetés

A lap közlése szerint a Tesla árbevétele az egy évvel korábbi 30,2 millió dollárról 561,8 millió dollárra emelkedett 2013 első negyedévében, a működési bevétel a tavalyi 88,8 millió dolláros veszteséget követően idén 5,58 milliós veszteségre csökkent. A Tesla ugyanakkor története során először nyereséges negyedévet zárt, az egyéb bevételek soron keletkezett nyereségnek köszönhetően. Ennek köszönhetően az egy részvényre jutó nyereség az elemzők által adott 4 centes várakozást jelentősen túlszárnyalva 10 cent lett.

Az elektromos autók piacán viszont egyre erősebb a verseny, mivel a hagyományos autógyártók is nagy fantáziát látnak a szegmensben – írja a Portfolio. Ezért igyekeznek minél hamarabb, minél nagyobb szelet kihasítani a gyerekcipőben járó innovatív iparágból. Legutóbb a BMW jelentette be, hogy a hagyományos luxusautógyártók közül elsőként kezdik értékesíteni saját elektromos autójukat, a BMW i3-at. A látványos, három kontinensen egyszerre tartott bemutató portálunkon is látható volt. A debütálásra idén ősszel kerül majd sor Németországban, míg az Egyesült Államokban 2014 második negyedévében mutatkozik be a BMW új üdvöskéje. A cég 5 évet szentelt a presztízsnek számító projektjének, ami 2,6 milliárd dollárt emésztett fel, mire Ulrich Kranz és csapata megvalósította a BMW vezérének, Norbert Reithofernek nagyratörő álmát, ami az új i3 formájában öltött testet.

BMW i3 belülről

A BMW i3-as modelljének a piacra lépése egyben azt is jelenti, hogy a Tesla Motorsnak újabb vetélytárssal kell megküzdenie az elektromos autók piacán, ahol eddig olyan népszerű márkák modelljei képviseltették magukat, mint a Nissan LEAF vagy a Chevrolet Volt. Kérdés, hogy igazi vetélytársa lesz-e az i3 a Modell S-nek – a legfontosabb műszaki adatokat látva egyből rávághatják a szakértők a választ, dehogy. Az i3 hatótávolsága, gyorsulása és végsebessége messze elmarad a Modell S teljesítményétől, ami egyértelműen a gyengébb akkumulátor számlájára írható. Az ár tekintetében viszont már nem ennyire egyértelmű a kép, a BMW ugyanis saját modelljét több mint 40 százalékkal olcsóbban kínálja, mint a Tesla a Modell S-t. Ez pedig azt eredményezheti, hogy azok a vásárlók, akik elektromos gépjármű vásárlásában gondolkodnak, mégis a BMW modellje mellett teszik le a voksukat.

A német cégnél optimisták a várható értékesítések tekintetében, éves szinten mintegy 15-20 ezer darab elektromos autó eladására számítanak, ami nagyjából megegyezik a Tesla várható eladásaival. Az új piaci szereplő megjelenése ugyanakkor nem jelenthet problémát sem a Tesla, sem a többi szereplő számára, ugyanis az előrejelzések szerint idén tovább bővülhet az elektromos autók piaca. A BMW prognózisa szerint 2013-ban mintegy 60 százalékkal, 150 ezer darabra bővülhetnek a nemzetközi eladások a szegmensben – zárja elemzését a Portfolio.

Kiemelt Partnereink