Gyártók Suttogva spórol üzemanyagot az Opel

Suttogva spórol üzemanyagot az Opel

autopro.hu | 2014.08.05 16:08

Suttogva spórol üzemanyagot az Opel

Még több gazdaságos szentgotthárdi alternatíva közül választhatnak a Zafira Tourer vásárlói: a hétüléses Opelhez már elérhető a 1.6 CDTI ecoFlex 88 kW/120 LE teljesítményű kivitele, annak a 100 kW/136 lóerős turbódízelnek a kiegészítéseként, amellyel 2013-ban debütált az autó. Az új dízel-nemzedék e két tagja kivételesen kis fogyasztású és halk – az opelesek suttogó dízelnek nevezik. Ez a gép az Opel nagy modell- és hajtómű-offenzívájának részeként jött ki, 2018-ig összesen 27 új autótípus és 17 új motor jelenik meg.

Hirdetés

Az új dízel fejlesztésének középpontjában a zaj és a rezgés minimumra csökkentése állt. Tervezői modern számítógépes szimulációval és többlépcsős optimalizálással értékelték minden egyes szerkezeti elem és alkatrészcsoport akusztikai jellemzőit, még a prototípus elkészülte előtt. Eredményképp halkan, bársonyosan jár a motor.

A szentgotthárdi 88 kW/120 LE teljesítményű 1.6 CDTI-vel ellátott Zafira Tourer alapfelszerelése a start/stop rendszer, a kis súrlódású, hatfokozatú sebességváltó és a fékenergia-visszanyerő berendezés. Ez utóbbi a jármű mozgási energiáját hasznosítja: gázelvételkor, tehát tolóüzemben (motorfék) és fékezéskor a generátor tölti az akkumulátort, ezáltal kevesebb áramot kell fejleszteni a motor teljesítményével. Egy szokásos akkut idővel nagyon megviselne a ciklikus igénybevétel, ezért kapott a Zafira Tourer nagy teherbírású AGM típust, amelyben üvegszálas szövet itatja fel az elektrolitot. Ez biztosítja az elektromos berendezés maximális megbízhatóságát és a flexibilis energiagazdálkodást. Ráadásul az akkumulátornak nagy az energiasűrűsége, csekély a belső ellenállása, jobb a hidegindító képessége és hosszabb az élettartama.

A Zafira Tourer 1.6 CDTI mindkét teljesítménylépcsőjű (120 és 136 LE) változata már most teljesíti a jövőbeli Euro 6-os szabványt. Ezt BlueInjection SCR (szelektív katalitikus redukció) kipufogógáz-kezeléssel érték el, aminek hatására olyan tisztává lesznek a dízelek, mint egy benzinmotor: karbamidból és vízből álló, környezetbarát AdBlue folyadékot fecskendeznek a kipufogóba, ahol ammóniák keletkezik és reagál a nitrogénoxidokkal (NOx). A végtermék nitrogén és víz, ezáltal 60-80 százalékkal kevesebb nitrogénoxid kerül a légkörbe.

A motorblokk, a főtengelycsapágyakat megtámasztó csapágylétra és a hengerfej anyaga alumínium. Egyedül ez több mint húsz kilogrammos súlynyereséget hoz a régebbi dízelmotorokhoz képest. A befecskendezési csúcsnyomás 2000 bar, 25 százalékkal múlja felül a típuselődét. Munkaütemenként akár tíz részre is osztható a dózis. A finom porlasztás és az optimális keveredés a levegővel hozzájárul a nagy teljesítményhez.

A két új generációs 1.6 CDTI teljessé teszi a Zafira Tourer dízelpalettáját, amikor felsorakozik a 2,0 literes 81 kW/110 LE, 96 kW/130 LE és 121 kW/165 LE teljesítményű változatok, illetve a 2.0 BiTurbo CDTI dízel mellé, amelynek adatai 143 kW/195 LE és 400 Newtonméter nyomatékmaximum. A benzines portfóliót a 85 kW/115 lóerős 1,8-as, az 1.4 Turbo változatai (88 kW/120 LE és 103 kW/140 LE) valamint a 125 kW/170 LE leadására képes 1.6 Ecotec Direct Injection Turbo képezik. A benzinmotoros kínálat csúcsa az 1.6 Ecotec Direct Injection Turbo, 147 kW/200 lóerővel – a két közvetlen benzinbefecskendezéses turbó is az Opel teljesen új motorgenerációjának tagja.

Aki különösen kis költséggel és a környezetet kímélve járna Zafira Tourerrel, választhat a 103 kW/140 LE teljesítményű 1.4 LPG ecoFlex és az 1.6 CNG ecoFlex között is, amely 10 kW/150 lóerőt fejt ki.

Kiemelt Partnereink