Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Bosch továbbra is jól teljesít Magyarországon
2024.05.16 12:22Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Súlyos bírság vár a Mercedes-Benzre Koreában
A dél-koreai versenyhatóság azzal vádolja a Mercedes-Benzt, hogy reklámjaiban hamis állításokat közölt a károsanyag-kibocsátással kapcsolatban. A gyártó súlyos pénzbírságra számíthat az ázsiai országban.
A Mercedes-Benz 20,2 milliárd von (5,23 milliárd forint) bírság befizetésére kényszerülhet Dél-Koreában a dízelautók károsanyag-kibocsátására vonatkozó hamis adatok miatt. A dél-koreai versenyhatóság azzal vádolja a német autógyártót, hogy tiltott károsanyagkibocsátás-szabályozó szoftvert telepített járműveibe. A valós adatok szerint a nitrogén-oxidok kibocsátása nem felelt meg az előírásoknak a vád szerint. A Fair Trade Commission felszólította a Mercedes-Benz AG-t és a Mercedes-Benz Korea-t, hogy korrigálják az adatokat.
Az autógyártó nem sokkal a vádak megjelenése után közölte, hogy együttműködik a hatóságokkal, és ismertette velük álláspontját. Mivel a határozat írásban még nem elérhető, erről bővebben nem tudott nyilatkozni az OEM.
Hosszú időn át zajlott a csalás
A hatóság szerint a gyártó hamisan hirdette, hogy az általa kínált járművek az Euro 6 károsanyag-kibocsátási szabványnak megfelelő mennyiségű nitrogén-oxidot bocsátanak ki. Az ügy a Mercedes-Benz 2012 áprilisa és 2018 novembere között kínált tizenöt dízelhajtású modelljét érinti.
Az SCR emissziószabályozási technológiája nem működött megfelelően ezekben az autókban. A hatóságok szerint harminc perc normál körülmények közötti vezetés után drasztikusan leromlottak a károsanyag-kibocsátási adatok: az autók akár 14-szer több nitrogén-oxidot bocsátottak ki, mint amennyit a dél-koreai környezetvédelmi előírások megengedettek.
Nem az első eset Dél-Koreában
Két éve a dél-koreai környezetvédelmi minisztérium megbírságolta az akkor még Daimler néven forgalmazó stuttgarti autógyártót, mert tiltott károsanyag-kibocsátó szoftvereket telepített dízelautókba. A cég akkor bejelentette, hogy kifogást emel a döntés ellen.
Az eljárás az Euro 6b emissziós normával rendelkező járműveket érintette, amelyek gyártása legkésőbb 2018 közepére leállt. A Daimler AG-t február 1-től Mercedes-Benz Group AG-nak hívják – jegyzi meg az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!