Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sportos csúcsragadozó a BMW XM
Megérkezett a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba a BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt, nagyteljesítményű sportautója. A vadonatúj fejlesztésű, 480 kilowatt (650 lóerő) maximális teljesítményre képes M Hybrid hajtáslánc-technológia és a típusspecifikus BMW M futómű-technológia tökéletes összehangolása kikövezi az utat a dinamikus vezetési élmény felé.
Jóllehet, stílusjegyeit egyelőre álcázó fólia takarja, sportos adottságait le sem tagadhatná: menetdinamikai tesztjein az új BMW XM még a sokat tapasztalt pilótákat is a vezetés élményének új formájával ismerteti meg. A BMW M GmbH első hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával szerelt, nagyteljesítményű sportautója a sorozatgyártást előkészítő utolsó finomhangolási fázisba érkezett. A BMW Concept XM tanulmányautó premierje után néhány hónappal az előszériás prototípusok intenzív, minden részletre kiterjedő tesztprogram keretei között bizonyítják a hajtáslánc- és futómű-technológia rátermettségét. A BMW XM készen áll arra, hogy újradefiniálja a kimagasló menetteljesítmény, a luxus és a végtelen erőtöbblet fogalmát.
A teljesítményre optimalizált tisztán elektromos meghajtású modellek, a BMW i4 M50 és a BMW iX M60 után a BMW XM az elektromos mobilitás merőben új válfajával ismerteti meg a nagyteljesítményű sportautók szegmensét. A vadonatúj fejlesztésű M Hybrid hajtáslánc-technológia maximális teljesítménye 480 kilowatt (650 lóerő), amelyet egy V8-as benzinmotor és egy nagyteljesítményű elektromos motor kettőse állít elő. A hajtáslánc-technológia csúcs forgatónyomatéka 800 newtonméter. A hajtáslánc erejét a bajor prémiumgyártó első hibrid-specifikus M xDrive intelligens összkerékhajtási rendszere osztja el a négy hajtott kerék között, rendkívüli hatékonysággal és extrém gyorsasággal.
A BMW XM világpremierjét előrevetítő visszaszámlálás tökéletesen egybeesik a fennállása 50. évfordulóját ünneplő BMW M GmbH jubileumi eseményeivel. A modell sorozatgyártása 2022. decemberében kezdődik az Egyesült Államokban, a BMW Group spartanburgi üzemében. „Azáltal, hogy a BMW XM sorozatgyártását jubileumi évünk végén indítjuk be, a jövőbe tekintünk. Abba a jövőbe, amelyben a BMW M szakít a konvenciókkal és kitolja a határokat” – fogalmazott Franciscus van Meel, a BMW M GmbH vezérigazgatója. „Az elektromos mobilitás új lehetőségeket ad nekünk arra, hogy a BMW M modellek lélegzetelállító vezetési élményének új formáját helyezzük előtérbe. Teljesítményre optimalizált és nagyteljesítményű modelljeink a jövőben is összetéveszthetetlenül egyedi, hamisítatlan BMW M modellek lesznek, hajtáslánc-technológiájuktól függetlenül” – tette hozzá.
A gondos tesztelés eredménye
A BMW XM közutakon végzett menetdinamikai tesztjeihez a fejlesztő- és tesztmérnökök változatos és megterhelő útszakaszok sorozatát válogatták össze. Az új nyolchengeres benzinmotor és a nagy teljesítményű elektromos motor intelligens együttműködését így rendkívül széles tartományban, részletekbe menően tesztelhetik és finomhangolhatják: az autópályákon végzett rugalmassági tulajdonságoktól kezdve, a kanyargós országutak lendületes feltérképezésén keresztül, egészen a nagyvárosi forgatagok végeláthatatlan araszolásaiig. A meredek hegyi átjárók és a keskeny szerpentinek az M xDrive intelligens összkerékhajtás és a hátsó tengely osztóművében dolgozó, elektronikusan vezérelt differenciálzár menetdinamikai kvalitásainak megméretéséhez is ideális terepet biztosítanak.
A BMW XM a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egy feltöltéssel körülbelül 80 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással, ami azt jelenti, hogy a modell nem csupán a belvárosokban, de hosszabb távokon is képes a gyakorlatilag hangtalan, lokálisan emissziómentes közlekedésre. Az elektromos motor azonnali rendszerreakciója már a gázpedál legapróbb érintésére is vérpezsdítő intenzitású. „Electric” vezetési üzemmódban az elektromos motor azonnali teljesítményleadása dinamikus gyorsulási élményt garantál.
Beletervezték a sportosságot
Azt a tényt, hogy az újdonságot hamisítatlan BMW M modellként tervezték meg a mérnökök, a tengelyek közötti szinte tökéletes, 50:50 arányú terhelés-elosztás és a kifinomult futómű-technológia egyaránt igazolja. Az új BMW XM alapfelszereltségének az adaptív BMW M Professional futómű-technológia is része, amely a típus-specifikus spirálrugókat, az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat, valamint – a BMW M modellek történetében először – a 48 voltos technológiával dolgozó, elektromechanikus dőlés- és borulásgátló rendszert is magába foglalja. A kiegészítő Active Roll Comfort funkcióval ez utóbbi oldalanként képes automatikusan csökkenteni az egyenetlen útfelületből adódó karosszéria-kilengéseket, miközben a karosszéria hasmagasságát is aktívan állítja. A BMW XM alapfelszereltségének része továbbá – a BMW M modellek történetében ugyancsak először – az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) is, amely nagymértékben fokozza a modell agilitását és kanyardinamikáját, sávváltásokkor pedig iránystabilitását.
Ezen technológiáknak, valamint a típus-specifikus BMW M fékrendszer, a legkorszerűbb integrált fékrendszer és az opcionális extrafelszereltség részeként akár 23 colos méretig megrendelhető BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra egységének köszönhetően az új BMW XM még a legdinamikusabb vezetési szituációkban is mindvégig tökéletes kezelhetőséget és precíz irányíthatóságot garantál. Mindehhez ráadásul fejedelmi menetkomfort társul, legyen szó akár rövid belvárosi utakról, akár hosszúra nyúló utazásokról. A teljesítmény és kényelem közötti optimális egyensúlyt a hétköznapi körülmények között végzett átfogó menetdinamikai tesztek során hangolják tökéletesre a mérnökök. Az előszériás prototípusokat tesztelő, tapasztalt pilóták részletesen dokumentálják a futómű-technológia kátyúkra, útegyenetlenségekre vagy útszennyeződésekre, illetve a modell hirtelen irányváltásokra, spontán sávváltásokra és intenzíven lassuló, elnyújtott lejtőszakaszokra adott reakcióit. Ezek a menetdinamikai tesztek a hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrészek összehangolásának részeként garantálják, hogy a BMW XM belsőégésű erőforrásának, elektromos motorjának, futóművének és vezérlő technológiáinak rendszere egy tökéletesen integrált és optimalizált, harmonikus egészként érkezik meg az utakra, a BMW M modellek által fémjelzett, legendás vezetési élmény új formáját kínálva.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!