Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Érkezik a csomagolóanyagok új korszaka
2024.05.18 12:20Mi történik, ha a repülőgépen megszűnik az áramellátás?
2024.05.18 08:18Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokba kerülhet Elon Musk álma
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója kitűzte a célt: a Tesla 2030-ra éves szinten húszmillió autót szeretne gyártani. Ez a mai számítások szerint az akkori újautó-piacon 20 százalékos részesedést jelentene, és annyi autó éves gyártását, amennyit tavaly a Toyota és a Volkswagen Csoport – a jelenlegi két listavezető – együtt készített.
Kétségtelen, hogy ha Musk megvalósítja az álmát, akkor a Tesla olyan sikert fog elérni, amire a járműiparban még nem volt példa. De elérhető-e ez a siker, lesz-e elég nyersanyag ennyi elektromos autó (és a hozzájuk való akkumulátor) legyártásához?
A sikerhez a következő nyolc évben még nyolc gigagyárat kellene építenie a cégnek – ezzel együtt a jelenleginél harmincszor több akkumulátorkapacitásra is szüksége lesz a Teslának 2030-ra. A Reuters számításai szerint a két probléma megugrása mintegy 600 milliárd dollár (240 ezermilliárd forint) beruházást jelentene.
A beruházások helyszíneire potenciális jelölt India, Kanada és Indonézia. Mindenesetre az idén elért 100 gigawattórányi akkugyártási kapacitás helyett 2030-ra 3 ezer gigawattóra (avagy 3 terrawattóra) kapacitásra lesz szükség – írja a Reuters.
Elképesztő mennyiségű nyersanyag
A tervek megvalósításához kétmillió tonna lítium, 1,3 millió tonna nikkel, 200 ezer tonna kobalt és 3,5 tonna grafit szükségeltetik – szakértők szerint jelen pillanatban nem létezik ekkora kapacitás a Földön, azaz képtelenség lenne az adott nyersanyagokból ennyit előállítani – és akkor nem beszéltünk a többi gyártó szükségleteiről. Számos új forrásra lesz tehát szükség.
A Reuters által megkérdezett szakértők és elemzők szerint különleges és elképesztő siker lenne, ha a Tesla nyolc év alatt a Toyota gyártási kapacitásának kétszeresére növelné a saját volumenét. Nem lehetetlen, de óriási mennyiségű beruházást igényel.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!