Gyártók Simán megugorja a szén-dioxid kvótát a VW

Simán megugorja a szén-dioxid kvótát a VW

autopro.hu/P.B. | 2022.12.20 06:19

Simán megugorja a szén-dioxid kvótát a VW

Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen arra számít, hogy idén teljesíti az európai károsanyag-kibocsátási szabványokat anélkül, hogy más cégekre hagyatkozna kibocsátási kreditek vételével.

Hirdetés

Ahogyan a Financial Times az EU Bizottság dokumentumaira hivatkozva beszámolt róla, a kínai Geely, Nio és SAIC gyártók már nem szerepelnek a Volkswagen Csoport EU-n belüli olyan partnerei között, akiknek autóival együtt tudja a cég az EU szén-dioxid-kibocsátási kvótáját teljesíteni. A VW megerősítette az értesülést, mondván biztos benne, hogy egyedül is eléri a célt.

2020 óta az EU-ban az autógyártóknak kilométerenként 95 grammra kell korlátozniuk átlagos flotta-kibocsátásukat – különben jelentős bírságra kell számítani. A határértéket meghaladó minden gramm után 95 eurót kell fizetni, megszorozva a gyártó abban az évben történt összes új regisztrációjának számával.

A szigorú szabályozást enyhíti, hogy az OEM-ek számára más gyártók járműveinek saját flottába való felvétele papíron, gyártói csoport létrehozásával megengedett. Ha az elektromos autók gyártóit is bevonjuk erre a célra, akkor a papíron létező flotta átlagos károsanyag-kibocsátása csökken. Az e-autógyártók általában komoly összegeket nyernek ezzel a szolgáltatással – de a többi partnernek még mindig olcsóbb ez a megoldás, mint az uniós kötbér.

Ennek a gyakorlatnak az úttörője a FiatChrysler volt - amely azóta beolvadt a Stellantis-ba -, aki korábban egyesítette erőit a Teslával. Időközben azonban ez a partnerség is feloszlott. Az FT jelentése szerint 2022-ben is megmaradt még a Honda és a Tesla ilyen partnersége – írja az electrive.com.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink