Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Rolls-Royce motorokat kaphat az új A330 Airbus?
Az Airbus közel áll a megállapodáshoz az angol Rolls-Royce hajtóműgyártó céggel új hajtóművek gyártásáról a toulouse-i cég széles törzsű A330-as modelljeihez.
Az A330neo néven futó projektben az Airbus az amerikai General Electric (GE) vállalattal is tárgyalt, de a Reuters információi szerint az amerikai gyártó nem vehet majd részt a 2 milliárd dollárosra becsült gépfelújítási projektben, a döntés értelmében az új hajtóműveket csak a Rolls-Royce gyárthatja. Ennek oka, hogy a Rolls 14-15 százalékos kerozin-megtakarítást ígért az Airbusnak, amely ehhez kapcsolódva átalakítja a szárnyvégződéseket, így csökkentve tovább a fogyasztást.
Az Airbus és a GE szóvivői nem kommentálták az értesülést, a Rolls-Royce kommunikációs vezetője pedig annyit mondott, nem tudnak arról, hogy a tárgyalások végénél járnának.
Korábban az Airbus azt mondta, az év végéig döntést hoz arról, hogy felújítja-e 1994-ben bemutatott A330-as gépét.
Légügyi szakértők korábban azt mondták, a piaci nyomás miatt dönthet végül a toulouse-i gyártó a modernizálás mellett. Legsikeresebb szélestörzsű típusa idén húsz éves, és a költséghatékonyság előtérbe kerülésével a légitársaságok az egyre romló hatásfokú, régebbi hajtóművek lecserélését szorgalmazzák.
Az Airbus ugyanakkor a legújabb, kompozit anyagokból készült típus, az A350-es kifejlesztésekor erről a tervről letett, most viszont újra részletes vizsgálat alá vetette az A330-asok felújítását. A gyártó attól tart, hogy a felújított A330-asok újabb vevőket csábítanának el az A350-es kisebb verziójától, amelyre már így is kevés, 34 darabos rendelése van csak. Az A330-asok fejlesztése nélkül viszont azokat a lehetséges vevőket veszíthetik el, akik érdeklődnek a felújított verziók iránt.
Tom Enders, az Airbus Group (korábbi nevén EADS) vezetője a berlini ILA légi szalonon újságíróknak azt mondta, az A330-as típus felújítása viszont alig pár százra tehető új rendelést jelentene.
Az 1994-ben bemutatott Airbus A330-as konfigurációtól és típusváltozattól függően 253-375 utas szállítására alkalmas, hatótávolsága 7400 és 13 400 kilométer között változik. Az elmúlt húsz évben 1342 darabot gyártott belőle az Airbus és további 260-ra volt megrendelése május végéig.