Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ráfekszik az önvezetésre a Nissan
Egyre jobban elkötelezi magát a Nissan az autonóm technológiák mellett. A japán OEM a lidarok egyik legnagyobb fejlesztőjével, a Luminarral együttműködve integrál autonóm funkciókat a következő generációs autóiba.
A Nissan egy speciálisan erre a célra kialakított Skyline modellen teszteli a Luminar megoldásait – azokat a lidarokat és szenzorokat, amiket a Nissan fog használni, a későbbiekben a Mercedes és a Volvo is alkalmazni fogja.
A Nissan „Ground Truth Perception” névvel illeti az önvezető rendszerét, ami a gyártó ígérete szerint pontos, valós idejű adatokon alapuló rendszer lesz, ami az autó környezetének érzékelésével drámaian lecsökkenti a balesetek esélyét.
A gyártó kamerákat, lidarokat és szenzorokat egyaránt használni fog önvezető autóihoz. A rendszer képes lesz felismerni a tárgyak és egyéb objektumok távolságát és a topográfiai adottságokat is, így kiválóan alkalmas lesz feladata ellátására.
Ráfutásos balesetek elkerülése
Ezzel a technológiával a jövő Nissan autói képesek lesznek azonnal sávot váltani, ha azt érzékelik, hogy megáll a forgalom az autó előtt, és az nem lassít a többi jármű felé tartva – vagy olyan hirtelen állnak meg az adott Nissan előtt, hogy vészfékezéssel sem tudna megállni.
A Nissan a tervek szerint az évtized közepén már élesben fogja tesztelni a rendszert, 2030-ra pedig már az összes új autóját ellátja vele – illetve a szoftverfrissítések segítségével a korábbi, de már hálózatba kapcsolt autókba is bekerülhet a funkció.
Asami Takao, a Nissan kutatás-fejlesztésért felelős vezetője kiemelte, hogy Európában és Kínában alapvetően nem megengedett a vezető beavatkozása nélküli vezetés, ezért adatokkal, adatbázissal kell alátámasztaniuk a rendszer biztonságosságát.
Önvezetést mindenkinek
A kiterjedt tesztelés és az adatbázis építés a Nissan autóinak fejlesztése mellett egyetemes célt is szolgál – az önvezetéshez szükséges technológia tökéletesítését, és szélesebb körben való terjesztését. Asami szerint a lidar ára jelenleg meglehetősen magas, de ezt érdemes megfizetni, és egyébként is a múltban minden komoly innovációnak megvolt a maga ára.
„Ha az iparág tisztában van azzal, hogy ez a fajta eszköz hasznos, akkor sokkal több szereplő kezdi el alkalmazni azt, és a beszállítók motiváltabbak lesznek a fejlesztésre és a költségek csökkentésére” – tette hozzá.
A Nissan még nem erősítette meg, hogy tervez-e egy teljesen önvezető autót. Ugyanakkor támogatja a londoni székhelyű, ServCity nevű autonóm mobilitási projektet, amely egy önvezető Nissan Leaf „robotaxit” tesztel London utcáin – jegyzi meg az Autocar.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!