Gyártók Peugeot 2008, az új városi crossover

Peugeot 2008, az új városi crossover

autopro.hu | 2013.06.17 10:21

Peugeot 2008, az új városi crossover

A főleg városi használatra szánt 2008 crossover európai piacra szánt modelljeit a franciaországi Mullhouse-ban gyártják. A Peugeot a 3008 crossover sikerére építve, a francia gyártó modellel, a 2008-cal jelentkezik a B szegmensben. A 2008 szervesen illeszkedik az európai szegmensben mára már második helyen álló 208-al megindított termékoffenzívába.

Hirdetés

Az alig 4,16 m hosszú és 1,74 m széles 2008 ötvözi a limuzin vezetésének élményét és a szabadidő-autók robusztusságát variálható utastérrel.

A PSA-csoport által szabadalmaztatott rendszer gyenge tapadási viszonyok között fokozza az autó haladási képességét. Az elektronikusan kapcsolható Grip Control 16 cm-es hasmagassággal és Mud & Snow abroncsokkal társul. A Grip Control kétféle gumimérethez igényelhető: a 215/60 R16, illetve a 205/50 R17 méretű abroncshoz.

Az összes 2008 modellben szériafelszerelés az ESP, amely több funkciót foglal magába: az ASR kipörgésgátlót, a CDS menetstabilizálót, az AFU vészfékrásegítést és a REF elektromos fékerőelosztást.

A rendszer a négy féktárcsára hat. Elöl a hűtött tárcsák mérete kétféle: 266 x 22 mm, illetve 283 x 26 mm a nagyobb teljesítményű változatokban. Hátul valamennyi modellben 249 x 9 mm-es normál tárcsák találhatók.

Ütközéskor az autóban ülőket hat légzsák védi, két első-, két oldal- és két függönylégzsák. Az első ülések támlájába épített oldallégzsákok optimális védelmet nyújtanak az ülésbeállítástól függetlenül. A gyerekek biztonsága érdekében az utasoldali frontlégzsák kikapcsolható. Hátul a két szélső üléshelyekhez hárompontos Isofix rendszer tartozik.

A motorok széles választéka az új városi terepjáró mérsékelt tömegével és karakteres sziluettjével számtalan használati módot tesz lehetővé kis fogyasztás és alacsony CO2-kibocsátás mellett: a 2008 fogyasztásának alsó értéke 3,8 liter 100 km-ként, szén-dioxid-kibocsátása 98 gramm kilométerenként.

A kompakt és könnyű motorok közül az 1.2 VTi 21 kg-mal könnyebb az azonos teljesítményű négyhengeres változatnál. A motorok új generációjának teljesítményét egyrészt a Stop&Start rendszer, másrészt a közvetlen befecskendezéshez kapcsolódó turbófeltöltő fokozza.

A Stop&Start sikerét az e-HDi dízelmotor alapozta meg az 508 és a 308 típusokban, majd népszerűségét a 208 tovább növelte. Azok az ügyfelek, akik a benzines változatot választják, az e-VTi és az e-THP motornak köszönhetően ugyanazokat az előnyöket élvezhetik: kis fogyasztás, automatikus motorleállítás, szinte azonnali újraindítás zaj és vibráció nélkül, vezetési komfort.

A dízel- és benzines változatokhoz egyaránt kínált technika a 2008 kínálatában található kilenc motorból hathoz rendelhető. Az „araszoló” funkcióval bővült automatizált váltó továbbfejlesztése következtében a 1.2 e-VTi kilométerenkénti CO2-kibocsátása mindössze 99 gramm. Dízelek esetén az induló CO2-kibocsátási érték 98 gramm kilométerenként.

Kiemelt Partnereink