Gyártók Öt másodperc alatt gyorsul százra az új Cupra Ateca

Öt másodperc alatt gyorsul százra az új Cupra Ateca

autopro.hu/Sz.F. | 2018.11.02 06:08

Öt másodperc alatt gyorsul százra az új Cupra Ateca

A Cupra Ateca SUV modell új márka születését jelzi és egyben első modell is a Cupra márka számára.

Hirdetés

Az 1984 cm3-es közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltésű motornál a furat mérete 82,5 mm, a löketé pedig 92,8 mm, ennek megfelelően a sűrítési arány 9:3:1, amelynek segítségével lehetségessé válik az 5 300 és 6 500 fordulatszám között a 300 lóerős teljesítmény elérése. Ehhez még hozzájön a 2 000 és 5 200 fordulatszám között elérhető 400 Nm-es nyomaték és a jármű készen áll, hogy elérje 247 km/órás maximális sebességét.

A modell alacsony saját tömege miatt (mindössze 1 540 kilogrammot nyom vezető nélkül), illetve az ehhez társuló nagy teljesítményű motorja révén mindössze 5,2 másodperc alatt gyorsít fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Ezt a kivételes gyorsulást segíti az új fejlesztésű hétsebességes kettős tengelykapcsolós (DSG) sebességváltó alkalmazása is, amelyet úgy hangoltak, hogy sportosabb érzet mellett gyorsabb, simább és még pontosabb váltásokkal működjön. A modellt rajtautomatikával is felszerelték az állóhelyzetből történő még élénkebb kigyorsítás érdekében.

A fejlesztések nem csupán a teljesítményről szólnak: olyan műszaki megoldásokkal szerelték fel, amely a hatékonyságát szem előtt tartva gondoskodik annak javításáról, így az SUV modell a hétköznapi használat során is megállja a helyét. Ezért a hétfokozatú sebességváltón is módosítottak, hogy teljesítményét alacsony üzemanyag-fogyasztás mellett teljesítse, míg a 2.0 literes TSI erőforrást egy új fejlesztésű Otto részecske szűrő rendszerrel szerelték fel, hogy megfeleljen a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásoknak.

Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően a széndioxid-kibocsátása 192 g/km és 201 g/km között alakul, míg a WLTP ciklus szerint mért üzemanyag-fogyasztási értékek 7,4 liter és 8,9 liter/100 km között várhatók.

Motorteljesítményének kontrollálása és használható teljesítménnyé alakítása nagyban függ a futómű különböző szempontok mentén történő beállításától. Az új Ateca független kerékfelfüggesztést kapott, elől McPherson rendszerű felfüggesztéssel, hátul pedig multilink (többlengőkaros) felfüggesztéssel. Az adaptív futómű-szabályozás (Dynamic Chassis Control - DCC) alkalmazásával az mindig a vezető igényeinek megfelelően igazítható, segítségével pedig a CUPRA Ateca elképesztő teljesítménye is biztonságosan az aszfaltra vihető.

Ezen kívül a CUPRA Ateca modellt 4Drive összkerékhajtási rendszerrel szerelték fel. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust.

Ekkora teljesítményt kezelni felelősséggel jár, ezért a mérnökök továbbfejlesztették a fékrendszert. Az SUV modellt így nagyobb – 340 illetve 310 milliméteres első és hátsó tárcsákkal szerelték.

Kiemelt Partnereink