Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19A lítium jelenti a fenntartható jövőt az EU számára
2024.05.19 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Olyan hiba miatt fizetnek a német gyártók, amiben nem érintettek
A BMW, a Daimler és a VW súlyos összegeket fizethet a Takata légzsákjai miatt, pedig a probléma eddig csak más földrészen más gyártók termékeinél jelentkezett.
Az autóipar történetének eddigi legnagyobb visszahívásából a német gyártók sem maradnak ki. A BMW, a Daimler és a VW (az Automobilwoche külön kiemeli az utóbbi konszernhez tartozó Audit is) összesen több mint hatmillió autót kényszerül visszahívni. Legtöbb munkájuk a bajoroknak lesz, hiszen négymillió, 2013 után gyártott autóban kell megoldaniuk a légzsákokat aktiváló töltetek cseréjét. A Daimler termékei közül egymilliót, a VW-től 900 ezer személyautót és furgont, míg a négy karikával ellátottak közül 450 ezret kell majd szervizbe vinni.
A számok még nagyobbnak tűnnek, ha figyelembe vesszük, hogy a légzsákból az utastérbe kerülő fém alkatrészek még egyetlen német gyártó modelljében sem okoztak balesetet: az eddigi tragédiák Honda és Ford modelleket érintettek; földrajzi szempontból pedig egyelőre Amerikán és Malajzián kívül nem történt hasonló eset. Persze könnyen lehet, hogy mindez csak a szerencsének köszönhető, a biztonsági visszahívást természetesen már az életveszély puszta gyanúja is indokolja.
Viszont az, hogy a Takata több tíz-, esetleg százmillió biztonsági kiegészítőjét egységesen ítélték veszélyesnek, balesetmentesség ide vagy oda, komoly pénzébe kerül majd a németeknek (és természetesen még sok más, hasonlóan „tünetmentes” gyártónak is): egyetlen autó visszahívásának költségei is elérhetik a 300 eurót (több, mint 90 ezer forintot). A német autógyáraknak ennek megfelelően akár kétmilliárd eurójába is kerülhet a vélt balesetveszély elhárítása. A Daimler már korábban bejelentette, mekkora összeggel készül a javításokra.
A világméretűvé duzzadt beszállítói hiba költségeit természetesen a Takatának kellene állnia, ez viszont szinte lehetetlen: a meggyengült anyagi helyzetű vállalat helyett jó eséllyel a piros számok jelentős részét az autógyártók fogják elkönyvelni.