Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A vártnál kevesebb embert küld el a Bosch
2024.05.15 17:17Megérheti messzebb utazni egy-egy használt autóért
2024.05.15 13:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Német gyárban készülhet a brit Astra
Az Opel/Vauxhall anyavállalata, a PSA Csoport az elkövetkező hetekben fogja eldönteni, hogy melyik európai üzemekben gyártsák 2021-től az újgenerációs Astrát. A modell jelenleg az angliai Ellesmere Port és a lengyel Gliwice városaiban készül.
Az Opel rüsselsheimi gyártóközpontját is kiválaszthatják, hogy azokat a balkormányos autókat is ott gyártsák, melyeket jelenleg Ellesmere Portban készítenek. A gyárnak szüksége van egy újabb modell gyártására, miután a Zafira Tourer minivan idén nyáron kifut, mivel ez után már csak egy autót, az Insigniát fogják csak ott gyártani.
Az Astra üzem-kiválasztási folyamata már majdnem lezárult, a PSA két lehetőséget fontol meg. Az egyik szerint áthelyezik az Astra gyártásának 75%-át Ellesmere Portba, a maradékot pedig Gliwice helyett Rüsselsheimben fogják gyártani. A másik verzió pedig az, hogy az Astrák 75%-a Rüsselsheimben készül, Ellesmere Port pedig csak a jobbkormányos verziót kapja meg, melyek az Egyesült Királyságba, Írországba és Dél-Afrikába kerülnek majd. Nem esett szó arról, hogy Gliwice kap-e új modellt, hogy pótolja az Astra miatt kieső termelést.
A második verziót tartják valószínűbbnek, főként a brexit és a valuták miatti kockázatnak köszönhetően, de a döntés nagyban függ attól is, hogy a német szakszervezetek beleegyeznek-e a Rüsselsheimben zajló nagy leépítésekbe, melyeket az IG Metall erősen ellenez.
A Vauxhall szóvivője elmondta, nem kommentálnak spekulációkat.
– Nagy általánosságban szeretnék folytatni gyáraink kihasználtságának és teljesítményének kiaknázását. A nyereséges modellek gyártására fókuszálunk – hangsúlyozta.
A PSA vezérigazgatója, Carlos Tavares korábban kifejtette, nyitott arra a megoldásra, hogy a jobbkormányos PSA modelleket Ellesmere Portban gyártsák, hogy így elkerüljék vele az Egyesült Királyság és az Európai Unió között fellépő vámokat, egy kemény Brexit esetén. Ez azt is jelentheti, hogy a vállalat a következő generációs, jobbkormányos Peugeot és Citroen modelljeivel is foglalkozhat az Astrák mellett, bebiztosítva magát a Brexit ellen.
Az Opel/Vauxhall Carlos Tavares vezetése alatt már több munkahelyet is beszüntetett, hogy a GM korábbi leánya a hosszú távú jövedelmezőség szintjére léphessen.
Az Astra tavaly Európa második legkeresettebb Opel/Vauxhall modellje volt, a Cosra subcombact után. Az Astra eladásai idén 27%-kal csökkentek, míg a Corsáé 7-tel.