Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem lesz négynapos munkahét a Volkswagennél
A koronavírus-járvány folytán visszaesett globális újautó-kereslet, illetve annak ellenére, hogy az elektromos modellek gyártása kevesebb munkáskezet igényel, a Volkswagen üzemi tanácsának elnöke, Bernd Osterloh egyelőre nem látja szükségét a négynapos munkahétre való átállásnak.
A 2,3 millió alkalmazottat képviselő legnagyobb németországi szakszervezet, az IG Metall augusztusban vetette fel a négynapos munkahét tartós bevezetésének ötletét, hogy elejét vegye a tömeges elbocsátásnak többek között az autóiparban és fémiparban. A szervezet akkor már a Daimler, a ZF, valamint a Bosch járműipari vállalatokkal is egyeztetéseket folytatott.
Bernd Osterloh nemrég a Welt am Sonntag lapnak nyilatkozva azt mondta, hogy a VW járvány előtt bejelentett költségcsökkentési terve elégséges megtakarítást fog termelni a cégnek.
Osterloh elárulta, hogy nem gondolkoznak a négynapos munkahét bevezetésén, amire magyarázatként hozta a Golf gyártását, ami júniusban és júliusban már az egy évvel korábbi volumenen zajlott – tudható meg a Reuters cikkéből.
A VW 2016-ban indította el a Future Pact, vagyis a Jövő Paktuma költségcsökkentési programját, aminek része egyebek mellett 7000 adminisztratív feladatot végző munkatársának korai nyugdíjazása.