Gyártók Nem fért el el az új Transit, áttervezte a vagonokat a Ford

Nem fért el el az új Transit, áttervezte a vagonokat a Ford

autopro.hu | 2014.07.10 12:53

Nem fért el el az új Transit, áttervezte a vagonokat a Ford

A járműszállításhoz kialakított vasúti kocsiban már jól elférnek a különféle tetőmagasságú Ford Transitok: a vasúti és közúti szállítás optimális arányával biztosítható a legrövidebb szállítási idő és a legalacsonyabb költség – nem beszélve arról, hogy a környezeti terhelés mérséklésével ez a megoldás a vállalat fenntarthatósági célkitűzéseit is támogatja.

Hirdetés

A Transit magasított tetejű változata 2796 milliméter magas, így kategóriájában ez a modell képes a legnagyobb tárgyak szállítására, nem beszélve arról, hogy az autó rakterében akár 193 centiméter magas emberek is egyenes testtartással dolgozhatnak – csakhogy ezek az előnyös tulajdonságok izgalmas feladat elé állították a márka mérnökeit, amikor az autók vasúti szállítását kellett megoldaniuk. A Ford részint vasúti kocsikkal, részint pedig kamionokkal szállítja el autóit a márkakereskedőkhöz. Az új, közepes és nagy tetőmagasságú Transitok azonban túl magasak ahhoz, hogy beférjenek az autógyártók által használt szokványos, kétszintes vagonokba, ezért új vagont alakítottak ki.

A vasúti és közúti szállítás kiegyensúlyozott aránya a vállalat fenntarthatósági törekvéseivel is összecseng, hiszen ez a környezettudatos megoldás mérsékli a szállítási folyamat környezeti hatásait. A Ford azt tervezi, hogy a Transitot gyártó, Missouri államban működő Kansas City Összeszerelő Üzem nyolcszáz kilométeres körzetén belül közúton juttatja el az autót a márkakereskedésekbe, ám az ennél hosszabb távú kiszállításokra a vasutat veszi majd igénybe.

A vezető vasúttársaságokkal együttműködve magasabbra építette a Transit szállítására szolgáló vagonok közbenső padlóját, így az alsó szinten akár hét közepes vagy nagy tetőmagasságú jármű is elfér, míg a magasabb és rövidebb felső szintre továbbra is beállhat hét kisebb autó, például a Fusion modell. A vasúti kocsi teljes magassága változatlan maradt, így a vagonok továbbra is gond nélkül elférnek a felüljárók alatt és az alagutakban. A várakozások szerint a Transitok mintegy ötven százalékát rendelik majd meg közepes és nagy tetőmagassággal. 2010-ben, vagyis nagyjából a vadonatúj, 2015-ös Transit kifejlesztésével egy időben indították útjára vasúti projektjét.

A Transit 1965-ben jelent meg az európai piacokon, s az Egyesült Királyságban 49 éven át ez volt a legnagyobb darabszámban értékesített haszonjármű. A modell hat kontinens 118 piacán kapható. Rakterének befogadó képessége 13,79 köbméter, hasznos teherbírása pedig 2109 kilogramm.

Kiemelt Partnereink