Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem engedné el az olcsóbb autókat a Stellantis
Az elektromos autók egyelőre többnyire drágábbak, mint belső égésű társaik. Ennek a Stellantis vállalat csoport európai részlegének egyik vezetője, Uwe Hochgeschurtz szerint sürgősen változnia kell.
A Volkswagen-vetélytárs Stellantis Csoport nézetei szerint az elektromos járművek árait kedvezőbb keretek közé kellen szorítani, hogy a fogyasztók átállása a környezetszennyező járművekről a rekord infláció és a nyersanyaghiány ellenére is anyagi szempontból kedvező legyen.
„Figyelnünk kell arra, hogy a termékeink még a megfelelő ártartományban maradjanak, hogy az emberek számára a mobiliáts megfizethető legyen” - jelentette ki Uwe Hochgeschurtz a Handelsblatt folyóirat rendezvényén. Emellett fontos, „hogy a költségeink is mihamarabb megtérüljenek” – tette hozzá.
Nem lesz mindig drágább az elektromos
Sok akkumulátoros elektromos jármű továbbra is, mind előállításban, mind értékesítésben drágább a hasonló képességű belső égésű modellekhez képest. Hochgeschurtz szerint a következő tíz évben várható az árak „bizonyos mértékű” közeledése.
„A vásárlóerő nem fog örökké növekedni” - figyelmeztetett az ukrajnai háború következményeként fellépett energiaválságból fakadó minden területet érintő drágulásokra.
2030-tól már csak elektromos autók Európa útjain
A Stellantis Csoport és a hozzá tartozó márkák - mint az Opel, Peugeot, Citroën, DS, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Chrysler és a Jeep - célja, hogy 2030-tól csak tisztán elektromos járművek kerüljenek a kínálatába Európában, míg az Egyesült Államokban addigra a piac felét kell lefednie az elektromos járműveknek – írja az Automobilwoche.
„Meg fogjuk oldani a széndioxid problémát, ha a kibocsátást gyorsan tudjuk csökkenteni” - fogalmazott Uwe Hochgeschurtz hozzátéve, hogy a megfelelő technológiák használatának ugyanakkor megfizethetőnek kell maradnia.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!