Gyártók Nem csak az e-autózás császára lenne a Tesla

Nem csak az e-autózás császára lenne a Tesla

autopro.hu/V.M. | 2023.03.02 13:19

Nem csak az e-autózás császára lenne a Tesla

Fotó: Tesla

A Tesla a következő generációs elektromos autóinak gyártási költségeit a mai felére szorítaná le, ez pedig hozzásegítené ahhoz, hogy a Toyotánál és a Volkswagen Csoportnál is több autót gyártson és értékesítsen.

Hirdetés

A texasi központú elektromosautó-gyártó befektetői napja alkalmával részletezte hosszú távú terveit, melyekből többek között a globális autógyártás dominanciájának célja rajzolódik ki.

A témák között szerepeltek a Tesla következő generációs autói. Lars Moravy fejlesztési vezető megosztotta, hogy azokat fele akkora gyártási költségek mellett kívánják építeni, mint ma a Model 3 és Model Y típusokat. Moravy leírása szerint az új járműveket nagy fokú modularitás fogja jellemezni, amivel a gyártási költségeket és az időt egyaránt redukálhatják majd.

Mindazonáltal az új Teslákról keveset osztottak meg a vállalat vezetői, akik között ott volt a vezérigazgató, Elon Musk is. Sem az egyes típusok jellemzőiről, sem azok érkezésének idejéről nem derültek ki részletek.

Elemzők arra számítottak, hogy a befektetői napon végre konkrétumokat tudhatunk meg a már régóta beharangozott „olcsó” Tesláról, Musk végül azonban nem beszélt a szélesebb vásárlói rétegek elérését lehetővé tevő modellről. Mindezt annak ellenére, hogy ő maga is tisztában van egy ilyen autó szükségességével. Mint fogalmazott: „Az emberek nagyon szeretnének egy Teslát birtokolni. A korlátozótényező a képességük, hogy fizessenek is érte.”

A globális vezetőszerep a cél

Az viszont kiderült, hogy a Tesla továbbra is erősen ragaszkodik azon céljához, hogy 2030-ra évi 20 millió járművet gyártson, vagyis többet, mint ma a Toyota és a Volkswagen, a kettő vezető autógyártó együttesen.

Ennek eléréséhez nem csak a mainál olcsóbb, és többek által elérhető autókra lenne szüksége a Teslának, hanem a gyártókapacitása megtízszerezésére is, méghozzá egy kifejezetten rövid idő alatt. Az üzemek építéséhez Zach Kirkhorn pénzügyi vezető szerint hatszor annyit kell majd az OEM-nek befektetnie, mint amennyit eddig befektetett létezése óta. A teljes összeg elérheti a 175 milliárd dollárt.

A kapacitásbővítéshez kapcsolódik, hogy a Tesla nemrég döntötte el, következő gyárát Mexikóban építi fel. Az évente egymillió jármű elkészítéséhez elegendő kapacitással rendelkező üzemmel a Tesla globális gyártási kapacitása a mostani másfélszeresére nőhet majd.

Nem akar beindulni az akkugyártás

Céljainak eléréséhez a Teslának muszáj lesz fejlesztenie akkumulátortechnológiáját, melyet Musk, a Reuters beszámolója szerint egy „alapvető korlátozótényezőnek” nevezett a fenntartható és az elérhető mobilitás megteremtésében.

A Tesla a mai napig nem tudta felfuttatni a nagyobb teljesítményű 4680 jelölésű akkumulátorcellák gyártását, amire a vállalat vezetői szerint végül idén kerülhet sor, ugyanakkor hozzátették, hogy még mindig kettő különböző gyártási eljárást tesztelnek párhuzamosan.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink