Gyártók Nagyot ment Európában a Peugeot

Nagyot ment Európában a Peugeot

autopro.hu | 2022.08.26 13:18

Nagyot ment Európában a Peugeot

Fotó: Stellantis Media

A Peugeot 208 francia kisautó a második negyedévben végig a ranglista élén teljesített, és a féléves eredményei is messze a legjobbak az egész piacon a saját szegmensében. A gyártók ranglistáján is jól szerepelt a Peugeot.

Hirdetés

Továbbra sem dübörög az újautó-piac Európában: a Jato Dynamics adatai szerint 2022 első félévében 14 százalékkal kevesebb (5.537.670 darab) új autót adtak el a kontinens 27 országában, mint egy évvel korábban. A 2020-as mélyponttól eltekintve az elmúlt húsz évben megközelítőleg sem volt ennyire lassú a piac, mint most.

Még a húzóágazatnak számító szabadidőjárművek forgalma is visszaesést mutatott 2021 első félévéhez képest: összességében négy százalékkal kevesebb, mintegy 2,74 millió SUV fogyott, ugyanakkor a szegmens részesedése így is elérte a 49,5 százalékot.

Tarolnak az SUV-k

Európa legnépszerűbb járműkategóriái a kompakt szabadidőjárművek (22,8 százalék), a városi szabadidőjárművek (18,8 százalék), valamint a városi kisautók (17,3 százalék). Az egyetlen szegmens, ahol érdemi növekedést regisztráltak, a darabszámok tekintetében amúgy nem jelentős nagy szabadidőjárműveké: itt 19 százalékkal több - 292 ezer autó - fogyott, mint 2021 első félévében.

A személyautók versenyében magasan vezet a Peugeot 208. A kisautó, amely 2022 áprilisában és májusában egyaránt az eladási rangsor élén végzett, júniusban is megismételte a bravúrt. 110.252 eladott autóval a Peugeot 208 a teljes európai piac két százalékát tudhatja magáénak.

A sikerben komoly szerepet játszott a tisztán elektromos modellváltozat, a Peugeot e-208 népszerűsége: minden ötödik Peugeot 208 villanymotorral talált gazdára Európában, a típus 22.899 darabos forgalmával a piac negyedik legkeresettebb villanyautójának bizonyult.

Összességében is jól ment a Peugeot-nak

A francia márka eladásaiban a Peugeot 208-ast annak nagytestvére, a Peugeot 2008 (73.371 eladott példány), majd a kompakt szabadidőjármű Peugeot 3008 (64.350) követte. A legnagyobb növekedést a márkarangsor negyedik helyére emelkedő, új generációs Peugeot 308 (43.854) érte el, éves szinten 28 százalékkal tudta növelni forgalmát az alsó-középkategóriás modell.

Ezek a típusok saját szegmensükben is kiemelkedő eredményeket mutathattak fel: a Peugeot 2008 és a Peugeot 3008 egyaránt méretosztályuk harmadik legkeresettebb tagja, míg a Peugeot 308 az egyetlen olyan kompakt modell a Top 5-ben, amely növekedéssel zárta a félévet, így az év hátralevő részében jó eséllyel még előrébb tud majd lépni a rangsorban.

Mindent összevetve 332.516 eladott autóval az év első hat hónapjában a Peugeot hatszázalékos piaci részesedéssel Európa harmadik legnagyobb autómárkája volt a két globális óriás: a Volkswagen (557.726 darab, 10,07 százalékos részesedés) és a Toyota (368.410, 6,65 százalék) mögött - a Peugeot-t mindössze 0,65 százalékpont választotta el az ezüstéremtől, jegyzi meg a francia gyártó közleménye.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink