Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Díjazták a Hankook Tire elektromos buszokhoz készült gumiabroncsait
2024.05.18 04:16A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Most a BMW-nél keresnek csaló szoftvert a hatóságok
A német környezetvédő-szervezet, a DUH állítása szerint a BMW-nél is létezik emissziómanipulációs szoftver, az ügyre már a német hatóságok is felfigyeltek. A gyártó tagadja a vádakat, és erős érveket sorakoztat fel a gyanú eloszlatása érdekében.
Nem indult jól a december a BMW számára, hiszen az év utolsó hónapjának elején a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű környezetvédő csoport jóvoltából a bajor márka került az emissziós rivaldafény központjába.
A DUH azzal vádolta meg a BMW-t, hogy a VW-hez hasonlóan a károsanyag-kezelés hatékonyságát csökkentő szoftvert alkalmaz modelljeiben. A társaság egy 2016-ban gyártott BMW 320d közúton végzett tesztje alapján jutott erre a következtetésre, ugyanis az adott modell a valós körülmények között több károsanyagot bocsátott ki, mint a laboros felméréseken. A DUH első embere, Jürgen Resch szerint a vizsgált BMW-motortípus percenként 3500-as fordulatszám felett teljes egészében inaktiválja a motorból távozó gázok visszavezetési, vagyis tisztítási folyamatát.
A BMW visszautasította a vádakat, mondván, semmilyen tevékenységgel vagy technikai eszközzel nem befolyásolja termékei emissziós értékeit, így azok megfelelnek a hatályos előírásoknak. A bajor márka szerint a DUH tudatosan életszerűtlen körülmények között végezte vizsgálatait, hogy feltűnő emissziós értékeket generálva célzott kampányt indítson.
A gyártó hangsúlyozta, a terméktanúsítványokkal foglalkozó TÜV Süd 2015-ös vizsgálata során sem merült fel semmilyen kifogás a károsanyag-kezeléssel kapcsolatban. Az ügyben egyébként a TÜV Süd is megszólalt, felületességgel vádolta meg az emissziós tesztet végző környezetvédelmi szervezetet.
A BMW kiemelte azt is, hogy német Szövetségi Közlekedési Hivatal (Kraftfahrt-bundesamt, KBA) tavaly nyáron szintén végzett emissziós tesztet a 320d modellen, az eredményeket pedig „jónak találta”.
A DUH és a BMW közti emissziós üzenetváltás zajára a német hatóságok is felfigyeltek, így a német közlekedési minisztérium utasította a KBA-t az ügy kivizsgálására.
A DUH egyébként korábban már számos autógyártót megvádolt illegális emissziómanipulációs szoftver alkalmazásával, ám eddig egyetlen esetben sem sikerült bizonyítania állításait. Ebben szerepe lehet annak, hogy az autógyártók bizonyos esetekben (például a motor védelme érdekében) rövid ideig törvényesen csökkenthetik a károsanyagok tisztítását, azonban ennek jogos alkalmazásának határvonalai nem minden esetben tűélesek.