Gyártók Minden, amit az új Superbről tudni kell

Minden, amit az új Superbről tudni kell

autopro.hu | 2015.02.21 08:22

Minden, amit az új Superbről tudni kell

A márka szerint az új Superb minden idők legjobb Škoda modelljeként jelenti a vállalat legjelentősebb termékoffenzívájának csúcspontját.

Hirdetés

A Superb 2001 óta áll a márka modellpalettájának csúcsán. 2015. január 31-ig összesen több mint 700 ezer első és második generációs Superb talált gazdára, ezzel a középkategória egyik legnépszerűbb modellsorozatává lépett elő.

Tengelytávja 80 milliméterrel hosszabb, miközben karosszériája első túlnyúlása 61 milliméterrel rövidült. A szegmens legjobbja a 625 literes csomagtartó, amely 30 literrel múlja felül a Superb második generációjáét.

A márka első modelljeként kínál a modell a menetdinamikai asszisztensrendszer választható üzemmódjaival kiegészített adaptív lengéscsillapító-szabályzást. Szintén új fejlesztésű légkondicionáló berendezések – köztük az elsőként kínált háromzónás automatikus csúcsváltozattal – gondoskodnak optimális hőmérsékletről és légminőségről az utastérben. Kívánságra elektromos mozgatású panorámatetővelszolgálja a bennülők kényelmét és kellemes közérzetét. A hideg hónapokra állóhelyzeti fűtés, elöl és hátul ülésfűtés, illetve huzalozás nélküli fűthető első szélvédő és fűthető ablakmosó fúvókák állnak rendelkezésre. A fény- és esőérzékelő az ablaktörlők szükség szerinti működtetését biztosítja, valamint a környezeti fényviszonyok szerint önműködően vált a nappali menetfény és a tompított világítás között.

A bal hátsó ajtó egyetlen esernyője helyett immár mindkét első ajtóban található egy-egy. Kényelmes az új, elektromos mozgatású csomagtérajtó, amely úgynevezett virtuális pedállal is kiegészíthető. Ekkor a hátsó lökhárító alatti megfelelő lábmozdulat hatására automatikusan tárul fel a csomagtér. Az elektromos mozgatású csomagtérajtó és a virtuális pedál egyaránt a kulcs nélküli indítással és nyitással együtt rendelhető.

A parkolás szintén kényelmes lehet, amelyet a parkoló-asszisztens legújabb generációja segít. Továbbra is szerepel a kínálatban a tolatókamera.

Harmadik nemzedékében fejlett connectivity-szolgáltatásokat is kínál a Superb, a Volkswagen Csoport moduláris infotainment-konepciója (MIB) alapjain négy, új fejlesztésű rendszer is rendelkezésre áll. E berendezések jóval gyorsabbak a korábbiaknál, nagyfelbontású érintőképernyővel vezérelhetők, miközben több funkciót és csatlakozót kínálnak.

Először kapcsolható össze a Superb az okostelefonnal, amelynek bizonyos alkalmazásai immár az autó infotainment-rendszerének képernyőjén is megjeleníthetők.

A SmartGate révén a jármű bizonyos adatai az okostelefonra is lehívhatók, tárolhatók és a megfelelő alkalmazást futtatva felhasználhatók.

Az új Superb minden a gyártó szerint minden idők legpraktikusabb Škoda modellje, amelyben összesen 29 Simply Clever megoldás könnyíti a vezető és utasai mindennapjait. Ezek közül 23 először tűnik fel a Superb kínálatában, 10 pedig a Škoda palettáján is újdonság.

Az első ajtókban elhelyezett esernyők, valamint az új kényelmi szolgáltatások mellett további praktikus ötletek is szerepelnek a Simply Clever megoldások között. Ilyen például a mechanikusan behajtható vonóhorog, a táblagép-tartó hátul, az első Jumbo Box szintén tabletek számára kialakított rekesze, a hátsó USB- és 230 voltos csatlakozó, a 0,5 literes italospalackok egykezes nyitója, vagy a láthatósági mellények mind a négy ajtóban megtalálható tartója. Az ajtózsebekben egy-egy 1,5 literes palack is elhelyezhető. A beltér variálhatóságát az immár a csomagtér felől is kireteszelhető, lehajtható üléstámlák, valamint a lehajtható első utasülés növeli. A csomagtér új rögzítőelemekkel egészíthető ki. A Superb alapkivitele tanksapka-fedélbe rögzített jégkaparót is tartalmaz. Mindezt az első üléstámlák belső oldalának rakodóhálói, a LED-technikájú és kivehető csomagtér-világítás, valamint a téves üzemanyag tankolása elleni védelem egészíti ki.

Motorjait akár 30 százalékkal mérsékelt üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás jellemzi. A Superb GreenLine átlagosan - a sajtóanyag szerint - 3,7 literrel is beéri 100 kilométerenként, amihez kilométerenként csupán 95 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. E fogyasztási értékekhez az innovatív motortechnika mellett az akár 75 kilogrammal kisebb saját tömeg és az alacsonyabb légellenállás is hozzájárul.

Palettáján az MQB platformra épülő, közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű erőforrások sorakoznak. Az öt benzines (TSI) és a három dízelmotor (TDI) egyaránt kielégíti az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásait és már alapkivitelében tartalmazza a start-stop rendszert illetve a fékenergia-visszanyerő funkciót. A benzines motorok a 92 kW/125 LE és a 206 kW/280 LE, míg az új dízeleké a 88 kW/120 LE és 140 kW/190 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel.

Sebességváltóként – a benzines belépőmotor kivételével – korszerű DSG automataváltók állnak rendelkezésre. Négy motor (1,4 TSI 110 kW/150 LE, 2,0 TSI 206 kW/280 LE, 2,0 TDI 110 kW/150 LE és 2,0 TDI 140 kW/190 LE) a Haldex-5 tengelykapcsolóval működő, legkorszerűbb összkerékhajtással is szerepel a választékban.

Már alapkivitelében elektronikus menetstabilizáló rendszerrel (Electronic Stability Control) készül, amely a másodlagos ütközés elleni védelem funkcióját is tartalmazza. A szériafelszereltséghez tartozik: a városi vészfék-funkcióval kiegészített front assist, az elektronikus gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszer, hét légzsák, öt hárompontos automata biztonsági öv becsatolás-jelzővel és biztonsági fejtámlák. A hátsó oldallégzsákok extrafelszerelésként rendelhetők. Ugyancsak az alapkivitel része az elektronikus differenciálzárbővített változata.

Mindez extrafelszerelésként kínált, innovatív vezetői segédrendszerekkel egészíthető ki. Az adaptív tempomat a megadott sebesség mellett a biztonságos követési távolságra is figyel. A bővített crew protect assist rendszere balesetveszély esetén készíti fel a vezetőt és az első utast az ütközésre. Autópályán és országúton a sávtartó asszisztens segít az éppen igénybe vett forgalmi sáv biztonságos tartásában. Első alkalommal tűnik fel a márka kínálatában a közlekedési torlódás asszisztens, amely a dugókban és az araszoló forgalomban növeli a biztonságot. Az új vészhelyzet-asszisztens szükség esetén egészen megállásig fékezheti az autót.

Az ugyancsak teljes egészében új fejlesztésű holttér-figyelő rendszer a visszapillantó tükrök holtterében érkező járművekre figyelmeztetve segíti a biztonságos sávváltást. E rendszer eleme a márka által most első ízben kínált hátsó kiállás-asszisztens. A fáradtságérzékelő funkció a vezető figyelmének veszélyes csökkenését előzi meg figyelmeztető jelzésével. A Superb palettáján első alkalommal szereplő, a közlekedési táblákat is felismerő traveller assistant a pillanatnyi forgalmi helyzetről is tájékoztatjaa vezetőt.

A fényszórók halogén kivitelben vagy az ASF funkciójával és LED-technikájú nappali menetfénnyel kiegészített Bi-Xenon technikával készülhetnek. A távfény elektronikus változtatásáról kívánságra a távfény-asszisztens vagy a bővített távfény-szabályzás gondoskodik. Az új Superb hátsó lámpái már alapkivitelben LED-technikájúak, a hátsó lökhárító pedig jobb és bal oldalán fényvisszaverőket tartalmaz.

Kiemelt Partnereink