Gyártók Milyen motorok hajtják az új Minit?

Milyen motorok hajtják az új Minit?

autopro.hu | 2013.10.09 13:03

Milyen motorok hajtják az új Minit?

A Mini harmadik generációja november 18-án az oxfordi gyárban mutatkozik be. Az új modell a hajtáslánc, a felfüggesztés és a biztonság terén kínálja majd a legújabb megoldásokat.

Hirdetés

Az új Mini meghajtásáról gondoskodó erőforrások közös jellemzője a Mini TwinPower Turbo technológia. Mindegyik motort turbófeltöltővel és közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel szerelik, az erősebb benzinmotorokba pedig a BMW-csoport szabadalmazott Valvetronic változó szelepvezérlését is beépítik. A motorblokkok súlykönnyítése és a teljesítmény növelése érdekében az erőforrások könnyebb és erősebb alkatrészeket kaptak.

A vadonatúj fejlesztésű, 1,5 liter hengerűrtartalmú, háromhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 136 LE és 220 Nm forgatónyomaték, amely az Overboost funkcióval 230 Nm-re növelhető. A 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor 192 lóerőt és 280 Nm forgatónyomatékot (Overboost esetén 300 Nm-t) teljesít az új Miniben. Az új Mini piaci bevezetésével egy időben a vadonatúj, 1,5 literes háromhengeres dízelmotor is bemutatkozik, amely 116 lóerős teljesítménye és 270 Nm maximális forgatónyomatéka ellenére elődjénél mintegy 7 százalékkal kevesebb üzemanyagot éget el azonos körülmények között. A Mini TwinPower Turbo erőforrások új generációjának mindegyik képviselője teljesíti az EU6 környezetvédelmi szabványt.

A Mini a kézi váltók új generációját és az automatikus szerkezetek kényelmét is elhozza. A manuális váltóhoz a brit gyártó egy innovatív érzékelőt társít, amely minden egyes fokozatváltás közben az éppen aktuális fordulatszámon tartja a motort, így biztosítva a folyamatos lendületet. A navigációs rendszerrel felszerelt automataváltós Minik a beépített térkép segítségével maguktól, a terepviszonyokhoz alkalmazkodva állítják be az éppen optimális sebességfokozatot. A rendszer a hajszálpontos és részletes térképnek köszönhetően előre felkészül a változó szintkülönbségekre, kereszteződésekre és kanyarokra, és éppen akkor kapcsolja a lendületes haladáshoz szükséges fokozatot, amikor a jármű az érintett szakaszhoz érkezik.

Rövid Mini-történelem

A gokartos vezetési élmény 1959 óta védjegye a Mininek: ekkor készült el az első autó, amelynek vázlatát Sir Alec Issigonis ebéd közben firkantotta egy szalvétára két évvel korábban. Az üzleti és sportsikerek, illetve filmszerepek után a BMW-csoport tulajdonába került márka 2001-ben újult meg. A klasszikus formát megtartva, de az autó eredeti üzenetét a kornak megfelelően újraértelmezve született meg az új Mini, amely azóta több újításon ment át, sőt számos testvérrel bővült a ma már „hétgyermekes” család.

A kerékfelfüggesztés, a rugózás, a lengéscsillapítók, a kormányzás és a fékrendszer fejlesztésének és optimalizálásának köszönhetően az új Mini intenzívebb vezetési élményt ígér - a gyártó által közzétett sajtóanyag szerint. A modellekre jellemző alacsony súlypont, a széles nyomtáv, a rövid túlnyúlások, a keresztben beépített erőforrás, a merev karosszéria és az intelligens könnyűszerkezetes kialakítás az új futóművel párosítva pontos irányíthatóságot és sportos vezethetőséget eredményez.

Az új padlólemezre épített futómű nemcsak merevebb, de könnyebb is elődjénél. A hatékonyság érdekében a könnyűfém felnik, valamint féktárcsák és féknyergek súlyát is csökkentették, a precízebb és kényelmesebb kormányzást pedig a sebességfüggő elektromos szervo-rásegítés garantálja. Az új modellhez állítható keménységű lengéscsillapítás is elérhető lesz az opciós listán.

A Mini nemzetközi törésteszteken elért eredményei igazolják az átfogó utasvédelmi rendszer hatékonyságát. Az új modellbe a vadonatúj gyalogosvédelmi rendszer innovatív megoldásait is beépítik, csökkentve ezzel a közlekedés többi résztvevőjének sérülési kockázatát. Amint az első lökhárítóba integrált szenzor 20-55 kilométer/órás sebesség között ütközést érzékel, a szélvédő elé épített pirotechnikai reteszek megemelik az aktív motorháztetőt, amely így elnyeli az ütközési energiát és megakadályozza, hogy a gyalogos a jármű keményebb felületeinek csapódjon, jelentősen csökkentve a sérülések mértékét. Mindezeken felül az első lökhárító mögé további gyűrődési zónákat terveztek, amelyek tovább csökkentik egy esetleges ütközés erejét.

Kiemelt Partnereink